شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمد شمس مدیر حوزه علمیه یزد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه یزد با تاکید بر اینکه حج تعطیل بردار نیست و این سفر باید منتهای خواسته‌ها و آرزوهای ما باشد، گفت: حجاج باید فرصت‌هایی را که در مدینه و مکه حضور دارند، غنیمت شمرده و هرچه می‌توانند سعی کنند بیشتر به قرب الهی دست پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد با اشاره به اینکه سفر حج یک سفر روحانی و به سوی خدا و رسول‌الله است، گفت: در ارتباط با چند سفر مومنان دستور دارند که زیارت خانه خدا، زیارت رسول الله(ص) و زیارت امام حسین(ع) از جمله این سفرها است.

مدیر حوزه علمیه یزد با تاکید بر اینکه حج تعطیل بردار نیست و این سفر باید منتهای خواسته‌ها و آرزوهای ما باشد، خاطرنشان کرد: در این سفر انسان باید خود را به صورت کامل از تعلقات مالی و دنیوی رها کند و به سوی خدا برود.

وی تصریح کرد: حجاج باید فرصت‌هایی را که در مدینه و مکه حضور دارند، غنیمت شمرده و هرچه می‌توانند سعی کنند بیشتر به قرب الهی دست پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس با تاکید بر اینکه حجاج باید از هر فرصتی که می‌توانند برای طواف مستحبی بهره بگیرند، اضافه کرد: طواف مستحبی اهمیت بسیار بالایی دارد ولی به هیچ عنوان نباید این برنامه به صورتی باشد که مانع یا مزاحمتی برای دیگر افراد به ویژه در انجام طواف واجب آنها ایجاد کند.

مدیر حوزه علمیه یزد عنوان کرد: نباید اعمال در مکه و مدینه به صورتی باشد که پس از پایان زمان حج، دست روی دست بزنیم و پشیمان باشیم از اینکه نتوانستیم از این سفر معنوی و مهم بهره لازم را ببریم.

وی افزود: در این سفر باید از خداوند بخواهیم که به ما عنایت کند و بتوانیم پس از حج در راه درست حرکت کنیم و دیگر به سمت خطاهایی که پیش از آن انجام داده‌ایم نرویم.

مدیر حوزه علمیه یزد با تاکید بر اینکه نباید نسبت به خطرات سفر حج دلهره داشته باشیم، عنوان کرد: امام حسن مجتبی علیه السلام بیش از 50 بار به عشق زیارت خداوند متعال از مدینه به مکه حرکت کردند و خطرات آن را به جان خریدند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس خاطر نشان کرد: نمی توان گفت که چون این سفر خطراتی دارد نباید به زیارت بیت الله الحرام برویم، الان خطرات گذشته که برخی افراد با احتمال اینکه بیش از 80 درصد امکان بازگشت ندارند و به احتمال بسیار زیاد جانشان را از دست می دادند، را نداریم.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به این که یکی از مسائلی که حجاج باید در سفرشان به آن دقت داشته باشند، دعا برای امام زمان(عج) و سلامتی و طول عمر مقام معظم رهبری است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه عزت، پایداری و امنیت ایران عزیز ما به برکت وجود ولایت و ولی فقیه است، اظهار داشت: سزاوار است که همه افراد در تمام نقاط دعاگوی ایشان باشند و سلامت و عزت هرچه بیشتر ایشان را از خداوند متعال بخواهند.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha