جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
داوود محمدی

حوزه/ محمدی در ادامه با تاکید بر این که کمک به توسعه حوزه های علمیه کمک به ترویج دین است، گفت: فرصت انجام کار خیر محدود است و اگر زمان موجود از دست برود، دیگر امکانی برای جبران وجود نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، دکتر داوود محمدی در جلسه اعضای هیات مدیره خیرین حوزه علمیه خواهران قزوین به نقش اثر گذار خیران در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: اسلام به فکر خیر و عمل خیر بها می دهد و چه بهتر که این اقدامات خیرانه با دید روشن و متناسب با نیازهای جامعه انجام شود تا موجب رشد و تعالی افزون تر جامعه گردد.

وی افزود :امام صادق علیه السلام می فرماید:"پدر من حضرت باقر العلوم علیه السلام توصیه فرمود اگر کار خیری پیش آمد، به آن اقدام کن زیرا اگر به فردا موکول شود شاید دیگر انجام آن میسّر نگردد". از این رو هر یک از ما باید با توجه به این حدیث ارزشمند وگرانبها  در انجام امور خیر شتاب کنیم.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همه افرادی که وسعت مالی دارند و خداوند از نعمات دنیوی به میزان زیادی بهره مندشان ساخته است، تا فرصت باقی است باید بخشی از اموالشان را صرف امور خیر کنند تا پس از مرگ در جهان باقی سرمایه ای به کف داشته باشند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: فرصت انجام کار خیر محدود است و اگر زمان موجود از دست برود، دیگر امکانی برای جبران وجود نخواهد داشت ، لذا باید هرچه زودتر در راه خدا و برای مردم دست به کار خیر ببریم.

محمدی در ادامه با تاکید بر این که کمک به توسعه حوزه های علمیه کمک به ترویج دین است، افزود: بر اساس دین مبین اسلام و  همچنین آموزه های دینی باید با جان و مال خود به کمک مراکز علمی نظیر حوزه های علمیه  کمک کنیم و مطمین باشیم که این کمک ها به هر نوعی که باشد در پیشگاه خداوند متعال بدون اجر باقی نمی ماند.

وی تصریح کرد: با توجه به نقشی که بانوان در تاریخ بشریت در تربیت انسان ها داشته و دارند نقش حوزه های علمیه خواهران اگر بیشتر از حوزه های برادران نباشدف کمتر نیست.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:  امروزه دشمن با تمام توان در تلاش است به بانوان آسیب بزند، لذا به هر اندازه بانوان ما از نظر اعتقادی و اخلاقی تقویت شوند به همان اندازه نیز سلامت نظام و جامعه تضمین می شود.

محمدی در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله باریک بین، به نقش وی در تاسیس و احیا مدارس علمیه قزوین اشاره کرد و بیان داشت: مرحوم آیت الله باریک بین  در این استان منشا خدمات ارزشمند و ماندگاری شد و نمونه آن همین مدارس علمیه خواهران بود که امروز به عنوان مدارس نمونه در کشور توانسته اند مبلغین و طلاب نخبه را تربیت کنند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha