پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
علی اکبر حصاری - حوزه خواهران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حصاری گفت: در طول سه سال، قریب به ۷۰۰ کرسی آزاد اندیشی با کیفیت بالا و در حد نشست های نقد و مناظره، در حوزه های علمیه خواهران برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین حصاری معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران در نشستی که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با حضور  ظریفیان مدیرکل پژوهش های اسلامی رسانه، برگزار شد، گفت: این نشست فرصتی است برای شناخت ظرفیت های دو سازمان در جهت ایجاد همکاری های فی مابین.
معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران تصریح نمود: به تشریح ظرفیت های پژوهشی حوزه های علمیه خواهران پرداخت و اظهار داشت: نکته قابل توجه در زمینه آثار پژوهشی حوزه های علمیه خواهران این است که نوع آثاری که توسط طلاب حوزه های علمیه خواهران تولید می شود، به دلیل ظرافت های زیبایی شناختی که مختص بانوان است، با فعالیت های رسانه نیز سازگاری بالایی دارد.
حجت الاسلام والمسلمین حصاری اظهار داشت: در بازتولید علم دینی و بازآفرینی علم دینی می توانیم روی قلم طلاب خواهر حساب ویژه ای باز کنیم. هرچند ممکن است در زمینه کارشناس پروری برای رسانه دچار کمبودهایی باشیم که آن هم به دلیل نوپا بودن حوزه های علمیه خواهران در این زمینه است؛ البته در انتخاب کارشناس های رسانه ای نیز اگر با مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران مشورت صورت بگیرد، کسانی به شما معرفی می شوند که از توانایی لازم برخوردار باشند.
وی افزود: از راهبر دهای اساسی پژوهش در حوزه های علمیه خواهران، هدایت طلاب به سمت بازآفرینی و بازتولید حوزه های علمیه است. به عنوان مثال آثار فراوانی در دوره های مختلف به قلم بزرگان دینی نگاشته شده، اما به دلیل نحوه نگارش و نوع قلم، امروزه مخاطب جدی ندارد و باید بازبینی شود تا قابل بهره برداری شود.
حجت الاسلام والمسلمین حصاری خاطرنشان ساخت: در زمینه سبک زندگی اسلامی که مهم ترین مساله جامعه امروز ماست نیز چند سال است که مجموعه ما به صورت جدی به فعالیت می پردازد. یک نوبت از مسابقه پژوهشی رشد به مساله سبک زندگی اختصاص داده شده است. در کلان پروژه هایی که برای پایان نامه ها تعریف می کنیم، از مهم ترین آن ها بحث سبک زندگی است. 
معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران گفت: تعداد «گروه های پژوهشی رشد» ما به بیش از هزار گروه رسیده است. در این گروه ها طلاب خواهر به صورت گروهی و با نظارت یکی از استادان حوزه های علمیه خواهران به فعالیت می پردازند. بیش از 80 هسته پژوهشی در حوزه های علمیه خواهران وجود دارد که به تولید آثار و کارهای مطالعاتی مشغول اند. 
وی افزود: این بخشی از این ظرفیت هایی است که ما می توانیم با رسانه در راستای گسترش فرهنگ اسلامی همکاری کنیم. به عقیده بنده مجموعه «صومعه سعادت» که از آثار ارزشمند حوزه های علمیه خواهران است، می تواند دستمایه محتوی بسیاری از برنامه های رسانه را شکل بدهد.
حجت الاسلام والمسلمین حصاری بیان داشت: در زمینه کرسی های آزاد اندیشی نیز که زیر نطر معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران صوت می گیرد، ادعای ما این است که حوزه های علمیه خواهران در بین نهاد های علمی-آمورشی کشور پیشتاز است؛ چراکه هم زودتر از دیگر نهادها این فعالیت را راه اندازی نمودیم و هم به صورت گسترده تری در این مجموعه انفاق می افتد. 
وی افزود: در طول این سه سال، قریب به 700 کرسی آزاد اندیشی با کیفیت بالا و در حد نشست های نقد و مناظره، در حوزه های علمیه خواهران برگزار شده است. در این رابطه نیز با توجه به نیازهایی که توسط نهاد پژوهش های اسلامی رسانه به ما اعلام می شود، می توانیم در مدارس مورد نظر به آن موضوعات بپردازیم. همچنین می توان در کارگروه های رسانه ای در حوزه های علمیه خواهران به فعالیت پیرامون موضوعات ابلاغ شده پرداخت.
 
 
 
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha