چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ظریفیان

حوزه/ظریفیان گفت: طرحی به نام «گنجینه فرزانگان» در حوزه شناسایی و ثبت کارشناسان و اندیشمندان بزرگ اجرایی شده است، همچنین بیش از ۴ هزار کارشناس دینی که در زمینه ارتباط با رسانه همکاری هایی داشه اند شناسایی شدند تا از ظرفیت های آن ها استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آقای ظریفیان مدیرکل پژوهش های اسلامی رسانه، در نشستی که باحضور حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، گفت: مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما در سال 72، با توجه به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) شکل گرفت.
مدیرکل پژوهش های اسلامی رسانه ادامه داد: در طول بیش از 20 سال فعالیت، این سازمان دارای فراز و نشیب های فراوانی از ناحیه های مختلف بود. با مدیریت فعلی صدا و سیما، نگاه بهتری به این مجموعه شده و منشأ اثربودن آن نیز توجه ویژه ای شده است.
وی افزود: با توجه به کارکرد های مجموعه، این سازمان داراری دو دفتر با عنوان، دفتر پژوهش های بنیادی و دفتر پژوهش های کاربردی می باشد. دفتر پژوهش های بنیادی این سازمان دارای 4 کارگروه است که دو گروه از آن متعلق در زمینه فقه و اخلاق و دو گروه دیگر در مسائل علوم انسانی به فعالیت می پردازند.
آقای ظریفیان اظهار داشت: شاید در گذشته به علت عدم ارتباط مردم با رسانه و فضای مجازی، شبهات با این حجم عظیم در بین مردم گسترش نمی یافت. اما امروزه افزایش ارتباط مردم با رسانه ها موجب شده تا بسیاری از آن ها مخاطب هجمه شبهات شوند. ما عهده دار پاسخگویی به این مسائل می باشیم.
وی به اقدامات صورت گرفته توسط این سازمان اشاره نمود و اظهار داشت: طرحی به نام «گنجینه فرزانگان» در حوزه شناسایی و ثبت کارشناسان و اندیشمندان بزرگ اجرایی شده است. همچنین بیش از 4 هزار کارشناس دینی که در زمینه ارتباط با رسانه همکاری هایی داشه اند شناسایی شدند تا از ظرفیت های آن ها استفاده کنیم.
مدیرکل پژوهش های اسلامی رسانه با بیان این که مرحوم آیت الله شرعی شخصیت برجسته ای بود که حق بزرگی، نه تنها بر حوزه های علمیه خواهران بلکه بر انقلاب اسلامی دارد، ادامه داد: درست است که مجموعه ما مجموعه ای پژوهشی است، اما در حوزه تولید الگویی نیز فعالیت های خوب و مناسبی داشته است.
آقای ظریفیان به بیان و تشریح انتظارات از مرکز حوزه های علمیه خواهران پرداخت و خاطرنشان ساخت: از جمله مسائل مهمی که هنوز نسبت به آن مشکل داریم مسأله حضور و نحوه رفتاری بانوان در رسانه ها است که باید به چگونگی این مسائل اهمیت داده شود. 
وی افزود: بحث ارزش ها و الگوسازی برای بانوان نیز باید مورد توجه و بحث و مطالعه قرار بگیرد. باید این مسائل مطرح شده به گونه ای مورد بحث قرار بگیرد که دیگر دچار ابهامات و اختلال های گذشته نباشیم؛ چراکه ما در مقابل آیندگان برای این فرصتی که در اختیار ما قرار داده شده، مسئولیم. این ها مسائلی است که مورد مطالبه ریاست و معاونت این سازمان است.
آقای ظریفیان در رابطه با فعالیت های مشترک دو سازمان اظهار داشت: پژوهش ها و پایان نامه های حوزه های علمیه خواهران که مرتبط با این سازمان می باشند در زمینه نشر مشترک قابل همکاری هستند. همچنین مناسب است موضوعاتی در ارتباط با رسانه برای پایان نامه های طلاب خواهر در نظر گرفته شود که البته برای پیشبرد اهداف هردو سازمان مفید خواهد بود.
مدیرکل پژوهش های اسلامی رسانه خاطرنشان ساخت: ما علاقه مندیم همکاری هایی در زمینه فعالیت های دینی-رسانه ای با بانوان پژوهشگر حوزوی که طرفیت های بزرگی در زمینه علمی و پژوهشی هستند، داشته باشیم. 
وی افزود: با توجه به دسترسی مرکز پژوهش های اسلامی رسانه به بخش های مختلف صدا و سیما، در راستای فعالیت های مشترک، می توانیم در معرفی حوزه های علمیه خواهران، همکاری های لازم را انجام دهیم. 
 
 
 
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha