شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بهشتی نژاد

حوزه/ حجت الاسلام بهشتی نژاد از برگزاری جلسات منظم هفتگی تفاسیر قرآن کریم و شرح نهج البلاغه در ۲۰۰ مسجد استان اصفهان به همت ائمه جماعات خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین بهشتی نژاد در گفتگو با خبرگزاری«حوزه» در اصفهان با بیان اینکه ضرورت مسئله تفسیر بر همگان روشن است، اظهار کرد: ما وظیفه داریم به حکم قرآن و روایات در انس و تدبر در قرآن تلاش کنیم .

وی تاکید کرد: براین اساس اصفهان با ییشینه ارزشمندی که در این مسئله دارد یک حرکت ستادی حدود 5 سال پیش آغاز شده و ما توانستیم با تلاش و مشارکت ائمه جماعات و مجمع مفسران استان، در این سال‌ها حدود 100 مسجد را در شهر اصفهان و 100 مسجد در شهرستان‌ها جلسات تفسیر برگزار کنیم.

دبیر ستاد مجمع مفسران قرآن  استان اصفهان افزود: در ماه مبارک رمضان سال جاری نیز در شهر اصفهان حدود 112 مسجد جلسات تفسیر قرآن داشتند که این حرکت در طول سال همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی استان یکی از اعضای ستاد تفسیر استان است ابراز کرد: این حرکت با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان انجام شد و هم‌اکنون نیز همکاری خوبی را با این ستاد در زمینه اشاعه فرهنگ قرآنی با برگزاری دوره های اموزشی و توجیهی برای ائمه جماعات  و روحانیون باسابقه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین بهشتی نژاد در خصوص فعالیت‌های ستاد مجمع مفسران استان اصفهان در زمینه انس جامعه با نهج البلاغه، اذعان کرد: در این زمینه حدود 200 مسجد استان جلسات انس با نهج البلاغه برگزار می کنند که درمجموع این دو حرکت بسیار مقدس و ارزشمند است و امیدواربم همچنان این نهضت به راه افتاده رو به بالندگی و رشد باشد و در سراسر استان و چه بسا کشور این حرکت فراگیر شود.

دبیر ستاد مجمع مفسران قرآن  استان اصفهان در پایان خطاب به طلاب و روحانیون اظهار کرد: وعاظ باید بیش از پیش از بهره گیری از این دو چشمه فیاض بهره بگیرند و جامعه را با آن‌ها مانوس کنند که مایه خیر و سعادت بشر در این دو منبع گرانبها نهفته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha