پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محبی

حجت الاسلام محبی با بیان این که توسل به ائمه معصومین (ع) کلید حل بسیاری از مشکلات است و روزی را زیاد می کند، گفت: بی شک مهم ترین عامل در شکل گیری موانع و مشکلات زندگی، گناهان و ترک واجبات الهی است که توفیق را از انسان سلب کرده و موجب پیچیده شدن و برخورد امور با موانع می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد محبی، امروز در جمع طلاب حوزه نیمه وقت بقیه الله(عج) قزوین، بر لزوم بهره گیری از اذکار و ادعیه در زندگی تاکید کرد و گفت: دعا  می تواند بسیاری از خواسته های ما را تحقق بخشد و معجزه بيافريند، ما را تغيير دهد، زندگی  مان را متحول كند و ما را احيا  نماید.

وی با بیان این که توسل به ائمه معصومین (ع) کلید حل بسیاری از مشکلات است و روزی را زیاد می کند، ادامه داد: بی شک مهم ترین عامل در شکل گیری موانع و مشکلات زندگی، گناهان و ترک واجبات الهی است که توفیق را از انسان سلب کرده و موجب پیچیده شدن و برخورد امور با موانع می شود.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد:  در منابع اسلامی و روایات اهل بیت –علیهم السلام- برای از بین بردن این موانع و گشودن این گره ها، دستور استغفار و توسل به اهل بیت(ع) داده شده و  معنایش این است که گناهان مانع ساز می باشند و باید با استغفار و طلب مغفرت از خداوند و طلب توجه از انوار اهل بیت علیهم السلام موانع و مشکلاتی را که با گناه و معصیت ایجاد شده از میان بر داشت .

حجت الاسلام والمسلمین محبی خاطرنشان کرد: تنها مونس و محبوب حقیقی انسان، خداوند مهربان می باشد و اوست که می تواند تمام مشکلات و گرفتاری های آدمی را رفع نموده و حاجات وی را برآورده نماید.

مدیر مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین عنوان داشت: ذکر گفتن نیازی به اجازه ندارد و اذکار برای همه مفید است. اینکه چه ذکری بگوییم مهم نیست، مهم این است که همواره به یاد خدا باشیم.

وی در پایان تصریح کرد: دعا و نيايش در زندگي و سرنوشت انسان، آثار ارزشمندی  داشته و در معارف دینی  به خصوص عرفان اسلامی  از اهميت ويژه برخوردار است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha