پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
«سرمایه گذاری‌های مرگبار» /منفعت مالی بانک‌های انگلیسی از سرکوب مردم فلسطین

حوزه/ یک گزارش جدید منتشر شده در نشریه «جنگ طلبان» در لندن، افشا کرد که بانک‌های مهم و موسسات مالی در انگلستان، بر روی شرکت‌های فروشنده تسلیحات نظامی به اسرائیل سرمایه‌گذاری پرسود کرده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از imemc، یک گزارش جدید منتشر شده در نشریه بنیاد خیریه «جنگ طلبان» در لندن افشاء کرد که بعضی از بانک‌های مهم و موسسات مالی  در انگلستان با سرمایه‌گذاری بر روی شرکت‌هایی که به اسرائیل تسلیحات نظامی می‌فروشند، در واقع از تجاوز و سرکوب فلسطینیان توسط نظامیان رژیم صهیونیستی منفعت مالی به دست می‌آورند.

مجله «جنگ‌طلبان» در گزارش جدیدی که در این باره با عنوان «سرمایه‌گذاری‌های مرگبار» نوشته، از بانک‌های انگلستان به عنوان منابع اصلی سرمایه‌گذاری نظامی سرکوب در سرزمین‌های اشغالی یاد کرده است.

ریوکا بارنارد دبیر ارشد کمپین «مبارزه با نظامی گیری و فضای امنیتی» در این گزارش با تمرکز ویژه روی روابط تجاری تسلیحاتی میان انگلستان و اسرائیل می‌نویسد:  ارتش اسرائیل سال‌های اشغال سرزمین‌های فلسطینی، از روش‌ها و ابزار مختلفی برای سرکوب مقاومت فلسطین استفاده کرده است. اسرائیل نه تنها تسلیحات نظامی و مهمات را وارد می‌کند، بلکه این صنعت را به شکل قابل توجهی توسعه می‌دهد. تحت فشار قرار دادن نظامی میلیون‌ها نفر یک تلاش پر هزینه است و بدون میلیاردها دلار سرمایه گذاری خارجی امکان پذیر نخواهد بود. بسیاری از این سرمایه‌گذاری‌ها توسط بانک‌های انگلستان انجام گرفته‌اند.

بارنارد در رابطه با گزارش منتشر شده می‌گوید: این گزارش در رابطه با بانک‌ها و موسسات مالی انگلیسی است که روی شرکت‌های فروشنده تسلیحات و فناوری نظامی به اسرائیل سرمایه گذاری می‌کنند. در گذشته ما تنها به شرکت‌هایی توجه داشتیم که مستقیما اسرائیل را مسلح می‌کردند، اما فراموش نکنیم که بانک‌های سرمایه گذاری کننده بر روی این مبادلات اسلحه، بخش دیگری از این پازل هستند. این یک نقطه گره در زنجیره ای از همدستی و شراکت جرم است که باید به آن توجه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha