جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مهدوی نژاد

حوزه/ دبیر کانون جوانان رضوی یزد از برگزاری جشن زیر سایه خورشید در تمام شهرستان های استان یزد خبر داد و گفت: سه هزار تشکل مردمی در قالب شبکه جوانان رضوی«شجر» متولی اجرای جشن زیر سایه خورشید در ۷۰۰ شهر ایران در تمام استان ها و ۱۵۰ شهر در ۳۶ کشور جهان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، حجت الاسلام  مهدی مهدوی نژاد دبیر کانون جوانان رضوی یزد و دبیر کمیته فرهنگی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی یزد، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تبریک فرارسیدن هفته کرامت اظهار کرد: جشنواره زیر سایه خورشید در طول دهه کرامت برای دهمین سال پیاپی در 700 شهر ایران و در 150 شهر از 36 کشور جهان همزمان در این دهه برگزار می شود در حالی که در اولین سال برگزاری آن در پنج استان شروع شده بود.

وی تعداد برنامه های اجرا شده سال گذشته را پنج هزار و 700 عنوان برنامه در سطح کشور و بین الملل عنوان کرد و افزود: قریب به ۳ هزار تشکل مردمی در قالب شبکه جوانان رضوی «شجر» به عنوان بزرگترین شبکه فرهنگی کشور در کل کشور، متولی برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید هستند.

دبیرکانون جوانان رضوی یزد تصریح کرد: جشن زیر سایه خورشید در سال 95 با شعار رفع محرومیت زدایی توانست با جذب دو و نیم میلیارد ریال کمک های مردمی در رفع محرومیت زدایی در قالب اهدای سبد غذایی، اطعام قریب به 250 هزار نفر از محرومان مناطق مختلف، تأمین جهیزیه، درمان محرومین و آزادی زندانیان فعالیت کند.

حجت الاسلام مهدوی نژاد اهداف برگزاری این حرکت فرهنگی را ترویج زیارت از راه دور امام رضا(ع) و گسترش فضای معنوی و فرهنگ رضوی در کشور با حضور خدام آستان قدس رضوی، نامگذاری هر استان به عنوان یک صحن از صحن های رضوی و ناگذاری یزد به عنوان صحن دارالعباده رضوی، برگزاری نشست های معرفتی، مسابقات، حمل پرچم رضوی با حضور خدام رضوی در استان ها و ایجاد انگیزش برای توجه بیشتر مردم به علی بن موسی الرضا(ع)، برشمرد.

دبیر کانون جوانان رضوی با قرائت آیه 32 سوره حج «ذلِکَ وَ مَنْ يُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَي الْقُلُوبِ» بیان کرد: جشنواره زیر سایه خورشید در خقیقت تعظیم شعائر اسلامی و از مصادیق آن است و باور قلبی مردم به به حقیقت نورانی امام هشتم و بهانه حضور خدام رضوی همراه با پرچم و نمادها را ارتقا می دهد.

حجت الاسلام مهدوی نژاد، جشن زیر سایه خورشید را مورد توجه علما و مراجع و تولیت آستان قدس رضوی دانست و گفت: این جشن بزرگترینن اجتماع مردمی استان یزد در طول سال به شمار می رود که سال گذشته با حضور جمعیت 40 هزار نفری یک حضور حماسی از عمق ارادت و عقیده مردم به ائمه اطهار به تصویر کشیده شد.

وی در خصوص تأمین هزینه های این جشن بزرگ رضوی اظهار کرد: هزینه های این جشن به صورت مردمی و با کمک خیرین و مردم و نیز حمایت برخی سازما های دولتی در راستای ترویج فرهنگ رضوی تأمین می شود.

دبیر کمیته فرهنگی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی یزد از افتتاح دفاتر فرهنگی نمایندگی آستان قدس رضوی در همه استان های کشور خبر داد و افزود: یک اتفاق خوبی در حوزه فرهنگ خواهد افتاد و مردم استان شاهد برکات علی بن موسی الرضا (ع) در حوزه های مختلف خواهند بود.

حجت الاسلام مهدوی نژاد در پاسخ به سئوال خبرنگار حوزه در مورد تخصیص سهمیه به استان برای خادمان افتخاری حرم رضوی، گفت: در واقع همه کسانی که در جشن زیر سایه خورشید فعالیت می کنند از جمله خبرنگاران از خادمان رضوی محسوب می شوند

وی تصریح کرد: بخش رسمی خادمی آستان قدس رضوی بزودی با اجرای طرح خادم یاری در دفاتر استانی در سطح کشور آغاز می شود و افرادی که با شاخص های دفاتر نمایندگی فعالیت می کنند کد رسمی خادم رضوی را در شهر خود دریافت می کنند.

 

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha