پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امر به معروف

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد، برخورد نیکو و مهربلان را نیز یکی دیگر از راه های اثرگذار در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و گفت: برای احیای این سنت حسنه باید با در نظر گرفتن شرایط و مراتب امر به معروف با سعه صدر و خلق نیکو این فریضه را انجام دهیم .

حجت الاسلام بهروز شمسی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خرم آباد با اشاره به ضرورت ترویج اخلاق اسلامی در جامعه، گفت: خوش خلقی و برخورد نیکو و مهربان با مردم موجب ایجاد انس و مودت در سطح جامعه خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه فرد مسلمان باید در برخورد با مردم گشاده رو باشد، افزود: انسان باید در هر شرایطی با زبان ملایم و خوش رویی با دیگران برخورد کند، البته به گونه ای که وقار و متانت انسان زیر سؤال نرود .

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد با اشاره به اینکه دین اسلام همواره پیروان خود را به نرم خویی و حسن خلق در گفتار و کردار دعوت کرده است، خاطر نشان کرد: خوش خلقی از راه های موفقیت و پیروزی در زندگی است، به گونه ای که عامل موفقیت پیامبران الهی به ویژه پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) در جذب قلوب انسان ها و گسترش دین، همین عامل خوش خلقی و گشاده رویی بوده است .

حجت الاسلام شمسی فر در ادامه با اشاره به آثار و برکات خوش خلقی در زندگی، گفت: افراد می توانند با تمرین و بکارگیری اصول دقیق اخلاقی خوش اخلاقی را در وجود خود نهادینه کنند و به برکات این سنت نیکودر زندگی همچون زدودن کینه و جلب محبت خدا و مردم نیز دست یابند .

وی، توجه به آثار و برکات خوش خلقی را از عوامل رشد و گسترش اخلاق نیکو در جامعه دانست و افزود: مبلغان تالاش کنند تا با ایجاد فضایی توام با محبت و خلق نیکو رسالت تبلیغی خود را انجام دهند و در زمینه خلق نیکو برای دیگران الگو باشند .

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد در پایان برخورد نیکو و مهربلان را نیز یکی دیگر از راه های اثرگذار در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و گفت: برای احیای این سنت حسنه باید با در نظر گرفتن شرایط و مراتب امر به معروف و نهی از منکر با سعه صدر و خلق نیکو این فریضه را انجام دهیم .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha