شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اکبر شیخ-مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع)

حوزه/ دبیر پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) از ارسال قریب به ۹۳۰ هزار اثر به این جشنوار و برگزاری جشن های رضوی در ۲ هزار و ۴۰۰ نقطه جهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، اکبر شیخ، دبیر پانزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)، ظهر امروز در نشست خبری پیرامون برنامه های این جشنواره در دهه کرامت،  ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و حضرت رضا(ع) گفت:  در دهه کرامت با شعار «در شادی اهل بیت(ع) شاد هستیم»، از فردا تا روز ولادت حضرت رضا (ع) در 31 استان برنامه های جشنواره بین المللی امام رضا (ع) اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه امسال شاهد برگزاری 332 جشنواره درسطح کشور هستیم، افزود: جشنواره پانزدهم نسبت به سال گذشته 15 درصد رشد داشته و قریب به یک میلیون نفر در جشنواره پانزدهم شرکت کرده اند و آثاری که تا این لحظه به جشنواره ارسال شده 929 هزار و 489 اثر بوده است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)خاطرنشان کرد: نقطه مطلوب ترویج  فرهنگ رضوی،  افت و کاهش جرائم در جامعه اسلامی اعم از طلاق، نزاع، جنایت و... می باشد؛ این مسئله در صورتی میسر است که در زمینه های مختلف محتوای فرهنگ رضوی تفسیر و به جامعه عرضه گردد.

وی با بیان اینکه دهه کرامت همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) در قم آغاز می شود، افزود: فردا سه شنبه سوم تیرماه با حضور تولیت های آستان قدس رضوی، عبدالعظیم حسنی، احمد بن موسی(ع) و حضرت معصومه(س) و مسئولان کشوری، جشن های دهه کرامت و جشنواره امام رضا(ع)، در حرم کریمه اهل بیت(س) آغاز می شود.

شیخ در ادامه از راه اندازی فروشگاه محصولات فرهنگی و انتشاراتی در محل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) خبر داد و گفت:  افتتاح دفاتر خبرگزاری فرهنگ رضوی در قم ، گلستان، زنجان از دیگر برنامه های این بنیاد در دهه کرامت خواهد بود.

91 هزار هئیت مذهبی در کشور جشن های دهه کرامت را برگزار می کنند

دبیر پانزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) با اشاره به اینکه به مردمی این جشنواره، گفت: 91 هزار هیئت مذهبی با هدف ایجاد شادی و نشاط همراه با معرفت افزایی، جشن های مردمی را در تمام شهرهای به خصوص شهرهای مرزی برگزار خواهند کرد.

وی در بخشی دیگری از این نشست از همکاری حوزه علمیه خواهران کشور و حوزه علمیه خراسان در برگزاری همایش با نوان فرهنگ رضوی در دهه کرامت خبر داد و افزود: 15 نفر از بانوان فرهیخته جهان اسلام در این همایش حضور خواهند داشت، همچنین آیت الله علم الهدی  امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه  در خراسان رضوی در این نشست سخنرانی خواهند کرد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) همچنین از برگزاری مجمع خادمان فرهنگ رضوی در دانشگاه فردوسی خبر داد و افزود: 80 خادم فرهنگ رضوی در این نشست حضور خواهند داشت و دکتر علی اکبر ولایتی و حجت الاسلام و المسلمین قمی و دکتر ریاض از پاکستان در این نشست سخنرانی خواهند کرد.

شیخ خاطر نشان کرد: اختتامیه جشنواره امام رضا (ع) 12 مردادماه  ساعت 17 تا 19 در سالن صبای صداوسیما خراسان رضوی با حضور مهمانان داخلی و خارجی و سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در حوزه بین الملل با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات، جامعه المصطفی، مجمع جهانی اهل البیت (ع)، مجمع تقریب مذاهب اسلامی و آستان قدس رضوی در 2 هزار و 400 نقطه جهان، جشن های میلاد امام رضا (ع) و جشنواره امام رضا برگزار خواهد شد .

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) در این باره گفت: در سال 2017 بعد از دهه کرامت در 8 کشور با هدف ترویج فرهنگ رضوی با محوریت عقلانیت و معنویت در کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، برزیل و.. این همایش برگزار خواهد شد.

انتهای پیام۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha