پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مدنی مدیر جامعه الزهرا

حوزه/دانشکده هدی با توجه به مزیت نسبی دانشجویان خود، افق روشنی در پیش رو خواهد داشت که امید است با همراهی هیئت امنای جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) بتوان آینده درخشانی برای این مرکز علمی رقم زد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین مدنی، در بازدید از دانشکده هدی با اشاره به همکاری جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) و این دانشکده، بیان داشت: دانشکده هدی با توجه به مزیت نسبی دانشجویان خود، افق روشنی در پیش رو خواهد داشت که امید است با همراهی هیئت امنای جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) بتوان آینده درخشانی برای این مرکز علمی رقم زد.

مدیر جامعه الزهرا(سلام‌الله علیها) عنوان کرد: سیاست کلی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) و هیئت امنا، بر گسترش دانشکده و رفع مشکلات موجود است و امیدواریم با همکاری‌های صورت گرفته، شاهد گسترش کمی و کیفی دانشکده هدی باشیم.

وی گفت: در تلاش هستیم تا بتوانیم در حد یک دانشکده نمونه در همه استانداردها ظهور کرده و جایگاه خودمان را تثبیت کنیم، چون این ظرفیت در این دانشکده وجود دارد و با همه مسائل موجود، مدیریت جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در جهت پشتیبانی دانشکده هدی در همه جهات است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی با تأکید بر حل مشکلات سازمانی دانشجویان غیرایرانی دانشکده هدی، اظهار داشت: با توجه به اینکه برخی دانشجویان غیرایرانی که به زبان فارسی مسلط نیستند، از وجود مشکلات آزرده‌خاطر می‌شوند، ارائه خدمات حقوقی برای این دانشجویان از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) از بخش‌های آموزش، جذب و پذیرش دانشجو، آموزش زبان فارسی، فناوری اطلاعات و گروه‌های علمی بازدید کرد و سرکار خانم زهرا شریف، مدیر آموزش دانشکده هدی به معرفی و ارائه گزارشی از بخش‌های مختلف این دانشکده پرداخت.

کمبود فضای فیزیکی دانشکده ازجمله مسائلی بود که در این بازدید مورد تأکید و بررسی مسئولین دانشکده و مدیر جامعه الزهرا(سلام‌الله علیها) قرار گرفت.

سرکار خانم شریف مدیر آموزش دانشکده هدی  نیز در این بازدید عنوان کرد: در بخش زبان فارسی دانشکده هدی، هیئت‌علمی و مدیر گروه مجربی در جهت تدوین و برگزاری دوره‌های عمومی و تخصصی زبان فارسی هر رشته مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: با توجه به امر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر مستندسازی زبان فارسی، این مسئله در این واحد با حضور اساتید مجرب اجرا می‌شود و اصطلاحات هر رشته به زبان فارسی برای دانشجویان تهیه و تدوین می‌گردد.

مدیر آموزش دانشکده هدی یادآور شد: در بخش زبان فارسی دانشکده مجازی، برای افرادی که جهت دیدار از خانواده به کشورهای خود سفر می‌کنند، ارتباط آموزشی به‌صورت غیرمستقیم ادامه پیدا می‌کند.

*بهره‌گیری از کارشناس پژوهش جهت آموزش‌های مهارتی و محتوایی

شریف تصریح کرد: برگزاری تخصصی آموزش زبان فارسی با تدوین و بومی‌سازی متون توسط گروه علمی و تربیت مدرس زبان فارسی از بین زبان‌آموزان دانشکده هدی؛ از دیگر اقدامات گروه زبان فارسی این دانشکده است.

وی تأکید کرد: تمام گروهای علمی دانشکده هدی از میان اعضای هیئت‌علمی یا اساتید مدعو، یک کارشناس پژوهش جهت آموزش مهارتی و محتوایی نگارش مقاله و پایان‌نامه برای دانشجویان رشته خود، از بدو ورود به دانشکده دارند.

گفتنی است؛ در حال حاضر ۲۵۵ دانشجوی فعال در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha