جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) گفت: حرم‌های مطهر مدارس تربیت افراد و زیارتنامه‌ها متن‌های آموزشی این مدرسه هستند به همین علت افرادی که مفهوم زیارت و جایگاه این بزرگان را بشناسند پر نصیب‌ترین زائرن بوده که مورد شفاعت قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی عصر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه در دوران قبل از انقلاب اسلامی نیروهای پلیس مخالف بصیرت‌افزایی بودند، اظهار کرد: اکنون دوره‌هایی درنظر گرفته شده است تا فهم و درک نیروهای نظامی افزایش یابد اما دستگاه طاغوت این موضوع را قبول نداشت در حالی که اگر این دوره‌ها در آن دوران برگزار می‌شدند، نیروهای شهبانی مردم کشور خود را به شهادت نمی‌رساندند.

وی با تاکید بر اینکه باید نسبت به برکات انقلاب امام خمینی(ره) و هدایت‌های ولایت فقیه قدردان باشیم، اضافه کرد: در سطح دنیا حاکمان، پادشاهان و رؤسای بسیاری حاکم هستند اما هیچ نقطه‌ای همانند ایران اسلامی سرفرازی ندارد.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) از ستم‌های صدام در کشور عراق یاد کرد و گفت:‌ این شخصیت ظالم میان مردم عراق و ایران درگیری ایجاد کرد در حالی که ایرانی‌ها و عراقی‌ها با یکدیگر مشترکات بسیاری دارند؛ اکنون به برکت انقلاب اسلامی، در پرتو عملکرد رهبر انقلاب اسلامی و به برکت خون ایثارگران و شهیدان، حکومت اسلامی در عراق برپا شده و مرجعیت شیعه با یک فتوا کاری می‌کند که شهر موصل از دست دشمن نجات می‌یابد.

وی یادآور شد: مردمی که صدام آنها را به جنگ وادار می‌کرد با استفاده از تفکر امثال سردار سلیمانی، شهدای بسیاری را در مسیر اسلام تقدیم کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه ایام دهه کرامت به امام هشتم علیه‌السلام و حضرت معصومه سلام‌الله علیها منصوب است، گفت: بر اساس روایتی از امام رضا علیه‌السلام هر امامی پیمانی بر گردن دوستان و شیعیان خود دارد که یکی از راهکاری وفای به این پیمان، رفتن به زیارت مرقد این بزرگان است.

وی از زیارت به عنوان یک حق نام برد و عنوان کرد: تشرف به زیارت بزرگان دینی یک حرکت تشریفاتی نیست بلکه ادای یک حق است؛ اگر کسی با این نگاه و بصیرت ائمه اطهار(ع) و بزرگان دینی را زیارت کند و ایمان و عمل صالح لازم را داشته باشد مورد شفاعت ائمه اطهار(ع) قرار می‌گیرد.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه زیارت کلاس تربیت و معرفت است، مطرح کرد: حرم‌های مطهر مدارس تربیت افراد و زیارتنامه‌ها متن‌های آموزشی این مدرسه هستند به همین علت افرادی که مفهوم زیارت و جایگاه این بزرگان را بشناسند پر نصیب‌ترین زائرن بوده که مورد شفاعت قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ دین مبین اسلام احترام به انواع مختلف بشر مورد تاکید قرار گرفته است، تصریح کرد: هر کدام از امامزادگان جایگاه خاص خود را دارند به همین علت نباید نسبت به زیارتگاه‌های این بزرگان بی‌توجه داشته باشیم.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha