شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست معاونان ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در خراسان شمالی

حوزه/ در جلسات معاونان ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با مسئولان کمیته های استانی و شهرستانی خراسان شمالی بر ضرورت توسعه و تقویت همکاری ها و تحول بنیادین برای ترویج دین باوری در مدارس تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بجنورد، حجت الاسلام حسین درودی، معاون امور استان ها، علیرضا رحیمی، معاون پژوهش و برنامه ریزی، حسام ملکی، مدیر نظارت و ارزیابی عملکرد و مسعود بهرامی، مدیر دفتر تهران ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش به منظور بررسی روند فعالیّت های کمیته استانی همکاری ها، به خراسان شمالی سفر کردند.

 نشست با مدیرکل آموزش و پرورش استان و رؤسا و مسئولین کمیته های شهرستانی همکاری های حوزه و آموزش و پرورش و تبیین و تشریح برنامه های ستاد همکاری ها در سال تحصیلی جدید از اهداف این سفر استانی بود.

معاونان ستاد همکاری ها در نشستی با براتعلی حاتمی، مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی، مباحث مربوط به فعالیّت حوزه و آموزش و پرورش را مورد بحث و بررسی قرار دادند و پس از آن با حضور در شهرستان های  استان، در جلسه کمیته های شهرستانی شرکت کرده و از نزدیک در جریان برنامه ها و  روند فعالیّت ها قرار گرفتند.

تأثیرگذاری دین در تربیت نسل نوجوان و جوان

حجت الاسلام حسین درودی، معاون امور استان های ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، با حضور در شهرستان راز و جرگلان در نشست کمیته همکاری های این شهرستان شرکت کرد.

وی با اشاره به اهمیّت همکاری های حوزه و آموزش و پرورش؛ تصریح کرد: فعالیّت روحانیون در آموزش ‌و‌ پرورش به سال‌های قبل از انقلاب باز می‌گردد. در آن دوران نیز مدارسی همچون دین و دانش قم فعّال بود که این امر نشان از تأثیرگذاری دین در تربیت نسل نوجوان و جوان دارد.

معاون امور استان ها ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: ستاد همکاری ظرفیّت‌های دو دستگاه را به یکدیگر معرفی و نیازهای آموزش‌ و ‌پرورش را در کارگروه‌های تخصصی بررسی و مطابق آن به حوزه علمیه برای تأمین نیروهای تبلیغی و فرهنگی ارائه می‌دهد.

زمینه حضور روحانیون در مدارس فراهم است

حجت الاسلام نوروزی، امام جمعه شهرستان راز و جرگلان و رئیس کمیته همکاری ها نیز در این نشست، تعامل حوزه و آموزش و پرورش را در سطح شهرستان خوب ارزیابی کرد و گفت: در این سایه این تعامل، فعالیّت های مطلوبی در مدارس و دبیرستان های شهرستان انجام شده و زمینه حضور روحانیون فراهم شده است.

محمد مهدی محمّدی، رئیس آموزش و پرورش شهرستان راز و جرگلان و نائب رئیس کمیته همکاری های این شهرستان هم گزارشی از برنامه های اجرا شده ارائه کرد.

ضرورت تحول بنیادین برای ترویج دین باوری در مدارس

علیرضا رحیمی، معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش هم با حضور در شهرستان جاجرم، در جلسه کمیته همکاری های این شهرستان، در دفتر امام جمعه، شرکت کرد.

وی در این جلسه، ضمن تقدیر از فعالیّت های انجام شده در این منطقه، بر عملیاتی شدن برنامه های ابلاغی تأکید کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید وارد دومین مرحله از ابلاغ برنامه خواهیم شد که امیدواریم در سایه تعامل با حوزه، در راستای تحقق منویّات مقام معظم رهبری و استفاده از ظرفیّت دو نهاد، شاهد تحول بنیادین برای ترویج دین باوری در مدارس باشیم

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، همچنین پژوهش، منابع انسانی و محتوای درسی را از محورهای همکاری های دو جانبه حوزه و آموزش و پرورش عنوان کرد.

تاکید بر توسعه فعالیت های فرهنگی و دینی در مدارس

حجت الاسلام موسوی، امام جمعه  و رئیس کمیته همکاری های شهرستان جاجرم نیز در این جلسه گفت: تعلیم و تربیت دینی از مهمترین رسالت های حوزه و آموزش و پرورش است و همه باید با اعتقاد، به این عرصه وارد شده و ستاد همکاری ها، بازوی خوبی برای تقویت این مهم خواهد بود.

امام جمعه جاجرم همچنین بر ضرورت توسعه فعالیت های فرهنگی و دینی در مدارس، تقویت هرچه بیشتر همکاری های حوزه و آموزش و پرورش و اعزام بیشتر طلاب به مدارس تاکید کرد.

 فخرانی، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان جاجرم هم در این جلسه گزارشی از اقدامات و همکاری های حوزه  و آموزش و پرورش را تشریح و حضور مستمر امام جمعه در مدارس را از نکات مهم در این خصوص دانست.

بررسی فعالیت های کمیته همکاری های شهرستان شیروان

سیّد حسام ملکی، مدیر نظارت و ارزیابی عملکرد ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش نیز به شهرستان شیروان رفت و در جلسه کمیته همکاری های این شهرستان ضمن استماع گزارش مسئولان مربوطه، برنامه ها و روند فعالیّت های ستاد را تشریح کرد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha