پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ اختتامیه اجلاس مدیران استانی حوزه‌های علمیه

حوزه/ حجت الاسلام بهرامی اظهارکرد: تدوین آیین نامه شورای فضای مجازی، آماده شدن پیش نویس تدوین نظام جامع حوزه و فضای مجازی و سامانه پایان نامه های حوزوی.. از فعالیت های مرکز فناوری اطلاعات حوزه در بخش فضای مجازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام بهرامی عصر امروز در مراسم اختتامیه هشتمین اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه استانی با مدیران ستادی که در قم برگزار شدگفت: در کنار ماموریت های مرتبط به فناوری، ماموریت شتابدهی به حوزه در عرصه فضای مجازی در دستور کار این مرکز قرار گرفت.

وی افزود: بخشی از مشکلات این مرکز ناشی از برخی خلاهای اداری و اجرایی است؛ در این عرصه به استحضار فعالان این مرکز رسانده شد که این مرکز یک نهاد خدمت گذار به فعالان و بخش های مختلف حوزه است.

مدیر مرکز فناوری اطلاعات حوزه بیان کرد: خوشبختانه رابطه مناسبی با معاونت های ستادی ایجاد شد و فعالیت های خوبی نیز در این عرصه شکل گرفت.

وی گفت: در عرصه نرم افزار، فعالیت هایی شامل نگهداری ازسامانه های موجود و راه اندازی سامانه های جدید انجام شده است؛ سامانه های مختلفی در مدیریت حوزه فعالیت داشت که این سامانه ها باید با یکپارچگی بیشتری فعالیت کند.

حجت الاسلام بهرامی اظهارکرد: اتوماسیون اداری نیز از جمله این سامانه ها است که در این بخش نیز فعالیت سنگین فنی انجام شد که منجر به افزایش سرعت فعالیت شده است و در آینده نیز ارتقائات جدیدی انجام خواهد شد.

مدیر مرکز فناوری اطلاعات حوزه بیان کرد: در کنار بهره برداری از سامانه های موجود،راه اندازی از سامانه های جدید نیز در دست اقدام است که انجام این امر را می توان یک تحول گسترده در بخش نرم افزاری خدمات حوزوی ذکر کرد که کار مدیران و طلاب را در عرصه ثبت و استفاده اطلاعات بهبود خواهد بخشید.

وی گفت: همکاری با مراکز فناوری سایر نهادهای حوزوی از دیگر فعالیت های این مرکز بوده است؛ تعریف پیشخوان واحد و تعریف فرایند امور خدماتی طلاب از جمله این خدمات است؛ پیشخوان برخط و حضوری دو عرصه پیشخوانی است که در این زمینه تعریف شده است.

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به فعالیت های مرتبط به سامانه های سخت افزاری حوزه های علمیه اظهارکرد: در این زمینه استانداردی تعریف شده است که بتوانیم در آینده فاصله هر حوزه و استان و مراکز را با وضعیت مناسب مشخص کنیم.

مدیر مرکز فناوری اطلاعات حوزه بیان کرد: یکی از فعالیت هایی که در این مرکز در دست پیگیری است، سامانه های مرتبط به کنفرانس های از راه دور است که توسعه این سامانه نقش مهمی در توسعه علمی حوزه های علمیه در عرصه دروس خارج و اخلاق خواهد داشت.

وی گفت: در عرصه فضای مجازی نیز اقدامات مختلفی انجام شده است که از جمله آن می توان به خدمت رسانی به عرصه تبلیغ و تحقیق و پژوهش و تولید محتوای دینی در فضای مجازی اشاره کرد.

حجت الاسلام بهرامی اظهارکرد: تدوین آیین نامه شورای فضای مجازی، آماده شدن پیش نویس تدوین نظام جامع حوزه و فضای مجازی و سامانه پایان نامه های حوزوی.. از دیگر فعالیت های این مرکز در بخش فضای مجازی بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha