جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
موسوی جاجرمی

امام جمعه موقت بجنورد گفت: نام‌گذاری روز ملی دختر در زادروز ولادت حضرت معصومه(س)، حرکتی نمادین برای گوشزد کردن شخصیت آن حضرت و ترویج ابعاد وجودی این کریمه اهل‌بیت(ع) در میان دختران مسلمان و درنهایت الگوسازی از شخصیت آن حضرت برای دختران امروز است.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت، گفت: زنده نگاه‌داشتن و گرامیداشت رویدادهای دینی و مذهبی نیازمند فرهنگ‌سازی در جامعه بوده و باید افراد جامعه را نسبت به این وقایع حساس کنیم.

وی با تأکید بر اینکه همه مردم به اهل‌بیت(ع) ارادت داشته و دوست دار آنان هستند و از هر فرصتی برای حضور در این مراسم‌ها استفاده می‌کنند، افزود: باید از سوی نهادهای متولی برنامه‌های برپایی عزاداری‌ها و یا فضاسازی شهر ایجاد شود.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان ‌شمالی گفت: با آمادگی و تغییر در فضاسازی شهر همه متوجه می‌شوند که شهادت و یا ولادت یکی از ائمه اطهار(ع) در پیش است و آنان نیز رفتار و برنامه‌های خود را متناسب با ایام تنظیم می‌کنند.

وی همچنین با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر اظهار داشت: عفاف، حجاب، ولایت مداری از ویژگی‌های بارز شخصیت حضرت معصومه(س) است که می‌تواند الگوی ارزشمندی برای دختران جوان باشد.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی گفت: ما در صدر اسلام بانوان زیادی داشتیم که به اسلام کمک زیادی داشتند که حضرت فاطمه زهرا (س)، زینب کبری (س)، خدیجه کبری (س) و فاطمه معصومه (س) نمونه بارزي از ولايت‌پذيري و حركت کردن در مسير امام و ولايت هستند.

وی تصریح کرد: چهار امام از جمله امام رضا (ع)، امام جواد (ع)، امام موسی کاظم (ع) و امام محمد نقی(ع) در رابطه با زیارت فاطمه معصومه(س) سفارش زیادی کرده اند که باید ما مسلمانان احادیث و روایات ائمه معصومین موردتوجه داشته و به آن‌ها عمل کنیم .

امام جمعه موقت بجنورد خاطرنشان کرد: نام‌گذاری روز ملی دختر در زادروز آن حضرت، حرکتی نمادین برای گوشزد کردن شخصیت حضرت معصومه(س) و ترویج ابعاد وجودی این دختر اهل‌بیت(ع) در میان دختران مسلمان و درنهایت الگوسازی از شخصیت آن حضرت برای دختران امروز است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha