شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حسن بنیانیان

حوزه/ رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کسانی که به دنبال قدرت هستند به درد کار حوزوی نمی‌خورند، زیرا هر کاری لوازمی دارد و فرد روحانی هم باید اخلاقیاتی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حسن بنیانیان، شامگاه دوشنبه در دوره آموزشی میثاق طلبگی مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد، خطاب به طلاب جدیدالورود اظهار داشت:  کسانی که به دنبال قدرت هستند به درد کار حوزوی نمی‌خورند؛ زیرا هر کاری لوازمی دارد و فرد روحانی هم باید اخلاقیاتی داشته باشد.

وی با اشاره به پذیرش برای سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه افزود: همه شما در معرض یک انتخاب سخت هستید، بعضی از شما به درد روحانی شدن می‌خورید و بعضی هم نمی‌خورید و اگر فکر می‌کنید به درد روحانی شدن نمی‌خورید، به نفع قیامت شما است که در این کار وارد نشوید.

بنیانیان تصریح کرد: باید این راه خودتان تشخیص دهید؛ زیرا خداوند انسان‌ها را به‌صورت متفاوت آفریده و افراد متناسب با شخصیت خود شغلی را برای حضور در جامعه انتخاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه استعداد برخی افراد در کسب ثروت است، گفت: بعضی تشنه قدرت هستند و هدفشان را از طلبه شدن رسیدن به قدرت می‌دانند؛ اما باید بدانند که این مسیر بسیار سخت بوده و راه را اشتباهی انتخاب کرده‌اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه افرادی هستند که از اینکه انسان را هدایت کنند لذت می‌برند، اظهار داشت: باید با خودمان خلوت کنیم و ببینیم که هدف ما از روحانی شدن چیست و اگر نمی‌توانیم تمام‌وقت خود را وقف دین کنیم باید از طلبگی انصراف دهیم.

وی افزود: فرد روحانی اگر نتواند تمام عمرش را وقف دین کند ضررش از نفعش بیشتر است؛ چراکه هر کس هم نیروی تخریبی و هم نیروی سازندگی دارد.

بنیانیان با بیان اینکه انسان‌ها ظرافت‌های بسیاری دارند که باید با علم و دانایی به سراغ آن‌ها رفت، تصریح کرد: فرد روحانی که سواد کاملی ندارد ضررش بیشتر خواهد بود؛ زیرا سبب گمراهی دیگران می‌شود.

وی، آینده انقلاب اسلامی را عجین با روحانیت دانست و گفت: روحانیت عقبه اعتقادی نظام است و فعالیت در این زمینه قطعاً اهمیت بسیار بالایی دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی بابیان اینکه درگذشته امورات جامعه به دست علما بوده است و درنتیجه تجلی دین در رفتار منعکس می‌شد و دین اشاعه پیدا می‌کرد، گفت: متأسفانه الآن به دلیل گستردگی فضای جامعه، دائم نمادهای غربی وارد کشور می‌شود و اعتقادات مردم را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: اگر پیشرفت انقلاب اسلامی را درزمینهٔ فرهنگی می‌خواهیم لازمه‌اش وجود روحانیت باسواد و خبره در مسائل فرهنگی است که البته بدون آموزش‌های خاص حاصل نمی‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha