پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) گفت: در مناسبت‌های دینی باید فرهنگ و سبک زندگی مورد نظر اهل بیت(ع) و شادی مورد نظر آنها ترویج یابد تا بتوانیم با شادی زندگی کرده و سبک زندگی خود را با خواسته‌های اهل بیت(ع) هماهنگ کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی صبح امروز در جشن میلاد کریمه اهل بیت(ع) که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های انسان‌های مؤمن از زبان امام صادق علیه‌السلام اظهار کرد: شاخص‌هایی بسیاری در روایات مختلف برای شناخت شیعیان آمده است که یکی از آنها شاد بودن در شادی اهل بیت(ع) و اندوهگین بودن و حزن این بزرگواران است.

وی با تاکید بر اینکه شیعیان مال و جان خود را در راه اهل بیت(ع) فدا می‌کنند، اضافه کرد: مصداق بارز این حدیث؛ مدافعان حرم، شهیدان و جانبازان هستند که به این مقام رسیده‌اند؛ در دوران کنونی افراد بسیاری با مال خود در مسیر عزاداری و شادی اهل بیت(ع) گام بر می‌دارند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها از فرارسیدن دهه کرامت و سالروز میلاد حضرت معصومه سلام‌الله علیها، امام رضاعلیه‌اسلام و حضرت شاهچراغ(ع) یاد کرد و گفت: در این مناسبت‌ها باید فرهنگ و سبک زندگی مورد نظر اهل بیت(ع) و شادی مورد نظر آنها ترویج یابد تا بتوانیم با شادی زندگی کرده و سبک زندگی خود را با خواسته‌های اهل بیت(ع) هماهنگ کنیم.

وی با بیان اینکه همایش امروز در راستای توجه به معارف اهل بیت(ع) برگزار شده است، مطرح کرد: امروز میزبان تولیت آستان مقدس امام حسین علیه‌السلام، تولیت عتبه کاظمین، نمایندگان عتبه علوی، تولیت و خادمان آستان قدس رضوی،‌ تولیت عبدالعظیم حسنی(ع)، تولیت شاهچراغ(ع)، تولیت مسجد جمکران، شورای عالی، مجمع نمایندگان حوزه و مدیران حوزه، استاندار، مسؤولان استانی و شهری، فرماندهان نظامی و انتظامی و اصحاب رسانه‌ هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تاکید بر اینکه دستاوردهای کنونی نظام اسلامی به برکت خون شهدا، رشادت‌های امام خمینی(ره) و رهبری ولایت فقیه به دست آمده است، عنوان کرد:‌ امیدواریم با حمایت‌های مردم بتوانیم به سبک زندگی اهل بیت(ع) نزدیک شویم و در مسیر اهل بیت(ع) برای شادی آنها گام برداریم.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha