جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ سفر اعضای انجمن اسلامی شانگهای چین به قم

حوزه/ جمعی از اعضای انجمن اسلامی شانگهای چین، با حضور در سازمان مرکزی جامعه المصطفی، با حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر، جانشین ریاست المصطفی دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر، در دیدار جمعی از اعضای انجمن اسلامی شانگهای چین ضمن خوش آمدگویی به اعضای انجمن اسلامی شانگهای چین، به معرفی جامعه المصطفی العالمیه و دستاوردهای علمی و فرهنگی آن پرداخت.

وی با اشاره به طرح «یک کمربند و یک جاده» که در راستای احیای تعاملات تجاری، اجتماعی و فرهنگی میان کشورهای مسیر جاده ابریشم، توسط سران ایران و چین مطرح گردیده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم در قالب اجرای این طرح، شاهد گسترش ارتباطات و تعاملات فرهنگی میان جامعه المصطفی و انجمن اسلامی شانگهای چین باشیم.

جانشین رئیس جامعه المصطفی، گسترش و ارتقای مشارکت میان ایران و چین را در تداوم امنیت و صلح در دو کشور موثر دانست و ابراز داشت: صلح و امنیت موجود در ایران و چین از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و ما هرگز اجازه نخواهیم داد بدخواهان این آرامش و امنیت را سلب نمایند.

وی با تاکید بر اهمیت شهر شانگهای در چین و جایگاه برجسته انجمن اسلامی این شهر،ابراز داشت: فعالیت های انجمن اسلامی شانگهای، مطابق با اسلام عقلانی و معتدل قرار دارد.

عضو هیئت امنای جامعه المصطفی، در ادامه با اشاره به جایگاه رفیع مساجد در تعاملات دینی، اسلامی و فرهنگی، یادآور شد: وجود مساجد با قدمت بالا و سابقه زیاد در چین مانند مسجد جامع شین، می تواند عامل مهمی برای گسترش تبادلات فرهنگی میان ایران و چین به شمار آید.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر، در پایان با تاکید بر آمادگی مشارکت جامعه المصطفی العالمیه در برگزاری جشن یکصدمین سالگرد تاسیس مسجد جامع شهر شانگهای، اظهار داشت: سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شانگهای، دید مثبتی در گسترش تعاملات فرهنگی و علمی میان دو کشور داشته و به ویژه آماده همکاری با انجمن اسلامی این شهر است. ما نیز به عنوان برادران ایرانی شما، برای افزایش تعاملات با انجمن اسلامی شانگهای، در قالب طرح یک کمربند و یک جاده، آماده توسعه روابط دوجانبه هستیم.

شاهد تعمیق تعاملات فرهنگی میان مردم ایران و چین هستیم

در ادامه این دیدار، «امام موسی»، رئیس انجمن اسلامی شانگهای چین، با ابراز خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی ایران و بازدید از جامعه المصطفی و آشنایی با فعالیت های و دستاوردهای علمی و فرهنگی آن، تصریح کرد: خوشبختانه هم اکنون شاهد تعمیق تعاملات فرهنگی میان مردم ایران و چین هستیم و طرح یک کمربند و یک جاده نیز در کنار مسائل اقتصادی و تجاری، می¬تواند در تحکیم و گسترش مراودات فرهنگی و دینی میان دو تمدن ایران و چین تاثیر عمیقی داشته باشد.

وی، جامعه المصطفی و حجم فعالیت ها و دستاوردهای آن را قابل توجه دانست و ضمن درخواست برای گسترش مناسبات میان المصطفی و انجمن اسلامی شانگهای چین، اظهار داشت: آشنایی با فعالیت های جامعه المصطفی، در اقدامات و فعالیت های بعدی انجمن اسلامی شانگهای چین موثر خواهد بود.

امام موسی، با اشاره به برگزاری مراسم یکصد سالگی مسجد جامع شانگهای چین، ابراز داشت: این مسجد از زمان تاسیس جمهوری خلق چین تا کنون، نقش بسزایی در مناسبات فرهنگی مسلمانان شانگهای داشته است و مورد توجه مسئولان کشور چین نیز قرار دارد.

رئیس انجمن اسلامی شانگهای، مساجد را از نعمت های الهی برای مسلمانان و محلی برای افزایش تعاملات دینی و فرهنگی داشت و از مشارکت المصطفی در برگزاری مراسم یکصد سالگی مسجد جامع شهر شانگهای، استقبال نمود.

آمادگی پذیرش جوانان مستعد شانگهای در المصطفی

در این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین عطاران، نماینده المصطفی در چین، ضمن خوش آمدگویی به اعضای انجمن اسلامی شانگهای چین، اظهار امیدواری کرد بازدید از ایران و جامعه المصطفی در راستای تحکیم روابط در قالب طرح یک کمربند و یک جاده، موثر واقع گردد.

وی با اشاره به قدمت تاریخی جاده ابریشم و نقش آن در مبادلات اقتصادی، اجتماعی، علمی و فرهنگی ملل مختلف به ویژه ایران و چین، ابراز داشت: مطرح شدن طرح یک کمربند و یک جاده، می تواند در کنار مناسبات اقتصادی و تجاری سطح بالای میان ایران و چین، گسترش تعاملات علمی و فرهنگی دو کشور را نیز به همراه داشته باشد.

نماینده المصطفی با اشاره به تحصیل جمعی از جوانان مستعد و نخبه چینی در جامعه المصطفی العالمیه، از آمادگی پذیرش جوانان مستعد شانگهای جهت تحصیل در نمایندگی جامعه المصطفی در چین، با همکاری انجمن اسلامی این شهر خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین عطاران در پایان با اعلام آمادگی نمایندگی المصطفی جهت برگزاری نمایشگاه قرآنی در مراسم جشن یک صد سالگی مسجد جامع شانگهای، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران خانه دوم مسلمانان چین است و امیدواریم این سفر زمینه ساز افزایش تعاملات و ارتباطات میان دو طرف گردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha