جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دانشگاه مجازی المصطفی

حوزه/ سلسله نشست های مطالعات منطقه ای و مخاطب شناسی در راستای تبلیغات پذیرشی، با موضوع تبلیغات پذیرشی در کشور چین با حضور حجت الاسلام والمسلمین پاکپور، نماینده پیشین جامعه المصطفی العالمیه در کشور چین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین پاکپور در نشست علمی «مطالعات منطقه ای و مخاطب شناسی در راستای تبلیغات پذیرشی» که در سالن جلسات دانشگاه مجازی المصطفی برگزار شد، ضمن تأکید بر تحکیم و تقویت ارتباط با ملت های مختلف جهان، اظهار داشت: با توجه به روحیه های اقتضائی و شرایطی برخی از ملیت ها، ارتباط مجازی برای پذیرش دانش پژوه از عمق چندانی برخودار نبوده، به منظور تحکیم این ارتباطات باید گفتگوهای چهره به چهره و نزدیک، جدی گرفته شود.

وی بحث پذیرش دانش پژوهان، با بهره گیری از ظرفیت دانش آموختگانی را مهم  برشمرد و اذعان داشت: مدارس دینی فعال در مناطق مختلف سرزمین هدف، از دیگر ظرفیت های پیش روی پذیرش به شمار می رود.

سخنران این نشست توجه به ظرفیت زبان و ادبیات فارسی و نیز ارائه آموزش های فنی در این عرصه را مهم ارزیابی نمود و خاطرنشان کرد: ارائه آموزش زبان های غیر بومی، از مهمترین بسترهایی است که می تواند تاثیرات به سزایی را در حوزه پذیرش طلاب و دانش پژوهان ایجاد نماید.

نماینده پیشین جامعه المصطفی العالمیه در کشور چین افزود: تشکیل کرسی های آموزش زبان فارسی در دانشگاه های بومی کشور هدف و توجه این مراکز به گذراندن دوره های کوتاه مدت در سرزمین های زبانی، ظرفیت مهمی است که ضمن توجه به تحکیم ارتباطات و تعاملات دانشگاهی در حوزه پذیرش نیز می توان اقدامات قابل توجی را رقم زد.

حجت الاسلام والمسلمین پاکپور بر لزوم توجه به ارتباطات چهره به چهره و تعاملات میدانی تاکید نمود و خاطرنشان ساخت: مدارس دینی، در کنار توجه به فراگیری معارف الهی، استقبال زیادی نسبت به فراگیری زبان و ادبیات فارسی نشان می دهند، که باید از این ظرفیت نیز استفاده نمود.

وی بهره گیری از ظرفیت نهادهای رایزنی فرهنگی ایران و استفاده از اتاق های ایران شناسی کشورها را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: باید حمایت جدی را به منظور فعال سازی مراکز و نهادهای دینی کشورها و هدفمندسازی عرصه پذیرش پیگیری نماییم.

نماینده پیشین جامعه المصطفی العالمیه در کشور چین ارتباط با طلاب و دانش آموختگان را موفق ترین و سهل الوصول ترین راهکار پذیرشی عنوان کرد و اذعان داشت: در پذیرش ها باید افراد موثر عرصه های مختلف اجتماعی شناسایی شده، از ظرفیت این افراد حداکثر استفاده را داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین پاکپور در پایان با تأکید بر این که اقناع مخاطب نسبت به رشد تحصیلی مجموعه و گستره فعالیت های علمی آن، باید جدی گرفته شود، اظهار داشت: هرگاه آموزش های تحصیلی متناسب با نیازهای اجتماعی مخاطبان ارائه گردد، استقبال برای حضور و فراگیری مباحث علمی و دینی بیشتر خواهد بود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha