شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اکبر شیخ-مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع)

حوزه/ نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر در نقاط مختلف دنیا در راستای جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام مشارکت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اکبر شیخ صبح امروز در جشن میلاد کریمه اهل بیت(ع) که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن تشکر از حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) و حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی،‌ تولیت آستان قدس رضوی در راستای برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام اظهار کرد: دهه کرامت امسال با عنوان «در شادی اهل بیت(ع) شاد باشیم» نام‌گذاری شده است که امیدواریم بتوانیم در راستای این شعار اقدامات لازم را دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام در 31 استان، 77 کشور و دو هزار و 400 نقطه از جهان جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام را دنبال می‌کند، اظهار کرد:‌ امیدواریم بتوانیم در این جشنواره رضایت حضرت امام رضا علیه‌السلام را رقم بزنیم.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام خاطرنشان کرد: پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام تفاوت‌های بسیاری نسبت به جشنواره‌های گذشته دارد چرا که حجم برنامه‌های این جشنواره با رشد 82 درصدی از 178 مورد به 332 مورد رسیده است.

وی با بیان اینکه تا کنون 929 هزار و 489 اثر به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام رسیده است، عنوان کرد: در این بخش رشد 87 درصدی را شاهد هستیم و در بخش مجموعه‌های همیار جشنواره نیز دوره گذشته 42 هزار و 509 دستگاه مشارکت داشته‌اند که امسال این آمار رشد پنج درصدی داشته است.

شیخ از اجرای جشنواره‌هایی ویژه در مناطق محروم و استفاده از مشارکت اقلیت‌های مذهبی را از ویژگی‌های جشنواره پانزدهم برشمرد و گفت: این اقدامات توانسته موجب پیشرفت‌های قابل توجه شود اما تا رسیدن به جایگاه مورد نظر فاصله بسیاری داریم.

وی با اشاره به برگزاری سه همایش بین‌المللی در مشهد مقدس تصریح کرد: اختتامیه جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام در پایتخت فرهنگی جهان اسلام و برخی از کشورهای فرهنگی برگزار می‌شود.

شیخ با تاکید بر اینکه نزدیک به 100 هزار نفر در نقاط مختلف دنیا در راستای جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام مشارکت دارند، اظهار کرد: این دستاوردها بدون توفیق خدمت‌رسانی به امام رضا علیه‌السلام، وحدت و هم‌افزایی دست یافتنی نبوده است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha