پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
پیام

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: امروزه در جهان سلطه، اسارت هنری مقوله‌ای است که قصد دارد با زیر سلطه کشیدن احساس و اندیشه بشریت، آن را در راه رسیدن به اهداف شیطانی همراه با خود کند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی در آستانه آغاز دوازدهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی به میزبانی خراسان شمالی، پیامی را به این جشنواره ارسال کرد.

در  این پیام آمده است: بی‌شک هنر از زیباترین و مؤثرترین رویدادهای جهان بوده و هست که به کمک ذوق سرشاری که خداوند متعال در اختیار هنرمند می‌گذارد، موجب اثرگذاری و ثمر دهی می‌شود.

امروزه در جهان سلطه، اسارت هنری مقوله‌ای است که قصد دارد با زیر سلطه کشیدن احساس و اندیشه بشریت، آن را در راه رسیدن به اهداف شیطانی همراه با خود کند.

با توجه به این فاجعه‌ فرهنگی، برگزاری جشنواره‌ای ارزشمند چون «تئاتر رضوی»  را پاس می‌داریم و سپاسگزار کسانی هستیم که در این راه با توکل به خداوندی که جمال را دوست دارد قصد دارند یاد امام رئوف ولی‌نعمتمان را زنده نگه‌دارند.

همه هنرمندان می‌دانند که ویژگی  مهم همه آثار هنری بخصوص  تئاتر، جذب قلوب، اندیشه و نگاه  مخاطبان است.

«جشنواره تئاتر رضوی» محصول ارزنده جامعه و رویداد مقدس فرهنگی است که می‌خواهد نتیجه‌اش دوستی، کرامت انسانی و بالندگی شعور آنانی باشد که می‌خواهند بی کبر و ریا، کبریایی باشند.

با توجه به برگزاری موفق چند دوره جشنواره مقدس تئاتر رضوی باید انتظار داشت هنرمندان ما، جشنواره را در سطح استان، منطقه و ملی نبینند بلکه افق دید باید، نگاه به سطح بین‌المللی باشد.

چرا چنین انتظاری داریم؟ زیرا امروز بشریت، نیاز به هنر مقدسی است که بشر را به‌سوی انسانیت و فراتر از آن به‌سوی «آدمیت» رهنمون کند، چرا که باید «رسد آدمی به‌جایی که به‌جز خدا نبیند»

بار دیگر از تمامی برگزارکنندگان، داوران، نویسندگان، کارگردانان، عوامل اجرایی نمایش‌ها تشکر کرده و خسته نباشید گفته و آرزومندم که تحت عنایت‌های علی ابن موسی‌الرضا (ع) موفق باشند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha