جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام هاشمی نژاد ، امام جمعه باغملک

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی نژاد، حضرت فاطمه معصومه(س) را «شفیعه روز جزا» و برترین دختر خاندان اهل‌بیت(ع)، دانست و بیان کرد: چه زیباست که دختران پاک این سرزمین از سیره رفتاری بزرگ بانوی دوشیزه خاندان اهل‌بیت(ع) پیروی کنند.

حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س)، به ابعاد و ویژگی‌های شخصیتی این بانوی بزرگوار اشاره کرد و اظهارداشت: حضرت فاطمه معصومه(س) دارای شخصیتی رفیع و والا مقام میباشد؛ به‌طوری‌که ائمه طاهرین(ع) از این بانوی کریمه، با جلالت و تكریم یاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه جایگاه حضرت فاطمه معصومه(س) یک مقام رفیع و با ارزش برای همه پیشوایان آسمانی است، تصریح کرد: جایگاه این بانوی مکرمه آن‌قدر عظیم و رفیع است که حتی پیش از ولادت پدر بزرگوارش، نام او بر لسان بعضی از ائمه اطهار(ع) آمده و از مقام والای او سخن گفتهاند.

این استاد حوزه، به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر «اَلا اِنَّ قم حَرَمی و حرم ولدی من بعدی»، گفت: حضرت در روایت خطاب به اصحاب بیان می کنند که «بدانید قم حرم من و حرم فرزندانم پس از من است، که زنی از فرزندان من در این شهر در میگذرد» و البته در روایتی دیگر نیز آورده‌اند که امام صادق(ع) فرمودند؛ «شهر قم، حرم ما است و در آن زنی از فرزندان من مدفون میشود، به نام فاطمه هر كس او را زیارت كند بهشت برای او ثابت میشود...».

حجت الاسلام هاشمی نژاد، با بیان اینکه مقام شفاعت حضرت فاطمه معصومه(س) پس از حضرت زهرا(س) بالاترین است، اظهارداشت: با توجه به روایات معتبر «پس از حضرت زهرا(س) از جهت گستردگی شفاعت، هیچ بانویی به شفیعه محشر حضرت معصومه(س) نمیرسد»؛ به همین دلیل از ایشان با عنوان «شفیعه روز جزاء» یاد کرده و در همین راستا نیز امام صادق(ع) می‌فرمایند؛ «تَدخل بِشفاعتها شیعتنا الجنته باجمعهم» یعنی «با شفاعت او همه شیعیان ما وارد بهشت میشوند».

وی با بیان اینکه یکی از القاب حضرت فاطمه معصومه(س) «محدثه» است، گفت: از ویژگیهای کریمه اهل‌بیت(ع) این بود كه به علوم اسلام و آل محمد(ص) آگاهی کامل داشت و احادیث بسیاری از معصومین(ع) از زبان مبارک این بانوی بزرگ نقل شده است.

امام جمعه شهرستان باغملک، در پایان حضرت فاطمه معصومه(س) را یکی از برترین الگوهای جهان بشری برای دختران سرزمین‌های اسلامی عنوان کرد و افزود: حضرت در اطاعت‌پذیری از ولایت، عبادت و بندگی خداوند متعال جزء برترین انسان‌ها بود و چه زیباست که دختران پاک این سرزمین هم از سیره رفتاری بزرگ بانوی دوشیزه خاندان اهل‌بیت(ع) پیروی کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha