چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
یعقوب بهمیاری

مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بوشهر از برگزاری گردهمایی ستادهای نماز جمعه استان و تجلیل از ستاد نمونه استانی خبر داد و گفت: این مراسم با حضور ائمه جمعه استان، پنجم مرداد در مصلای جمعه کنگان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر حجت الاسلام یعقوب بهمیاری، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با تبریک میلاد حضرت معصومه(ص) و گرامیداشت 5 مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه به امامت آیت الله طالقانی گفت: شکل گیری و ایجاد بستر برپایی نماز جمعه یکی از موادی است که مقام معظم رهبری نسبت به آن تاکید ویژه دارند و یکی از شئونات رهبری در جامعه است که برگرفته از شئونات امام زمان(عج) می باشد.

مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بوشهر با بیان اینکه در حال حاضر در 25 مصلی، نماز جمعه اقامه می شود اظهار داشت: علاوه بر این شهرهای دیگری همچون کلمه، ریز، انارستان، بوشکان، دوراهک، شنبه و تنگ ارم نیز درخواست برپایی نماز جمعه در شهر خود را داشته اند که باید بستر و گزینه آن فراهم باشد.

وی به برخی برنامه های فرهنگی اجرا شده در ستادهای اقامه نماز جمعه استان اشاره کرد و ابراز داشت: راه اندازی مهد آدینه در 13 ستاد نماز جمعه استان، فعالیت خیریه در 12 ستاد، ایجاد شهرک معارفی در دلوار که یکی از کارهای شاخص فرهنگی در سطح کشور است، برپایی ایستگاه کودکان فاطمی در گناوه، میزبانی از کاروان های اربعین و راهیان نور و زائران کربلا در مصلی دیلم، ترویج ازدواج آسان و احیای نام بزرگان استان از مهمترین برنامه های فرهنگی ستادهای نماز جمعه استان بوده است.

مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بوشهر از برگزاری گردهمایی ستادهای نماز جمعه استان و تجلیل از ستاد نمونه استان خبر داد و گفت: این مراسم با حضور ائمه جمعه استان 5 مرداد در مصلی جمعه کنگان ساعت 9 صبح برگزار می شود.

حجت الاسلام بهمیاری از انتخاب خارک به عنوان الگوی مدیریت شهر دینی در کشور خبر داد و گفت: با تلاش های حجت الاسلام کمالی امام جمعه خارک انتخاب این شهر به عنوان الگوی مدیریت شهر دینی در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد.

مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بوشهر همچنین بیان داشت: تعدادی از خواهران در برازجان برای مدافعان حرم کلاه بافتند و این کار برای اولین بار در کشور انجام شده است.

وی از شهر برازجان و فعالیت اعضای ستاد اقامه نماز جمعه این شهر تقدیر کرد و گفت: از مصلی برازجان و مسجد جامع آن به عنوان مسجدی در تراز اسلامی می توان از آن نام برد چراکه در آن سه وعده نماز به صورت روزانه اقامه می شود، همچنین این مسجد دارای هیئت فعال مذهبیاست و علاوه بر آن، برگزاری کارگاه های آموزش دیجیتال و فنی و حرفه ای و فعالیت پایگاه مقاومت بسیج است را می توان نام برد.

حجت الاسلام بهمیاری ادامه داد: با انجام کارهای فرهنگی که در این مسجد صورت گرفته است بیش از 200 عضو فعال در کفشداری مسجد جذب شده اند و این نشان از انجام کارهای موثر فرهنگی مسؤولان آن است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha