جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد مهنا مشاور شیخ الازهر

حوزه/ مشاور شیخ الازهر روز گذشته در گفتگو با روزنامه الیوم از کشورهای عربی و اسلامی خواست سفرای رژیم صهیونیستی را احضار کنند و موضع روشن و قاطعی در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی و جنایت های آنها در قدس و مسجدالاقصی اتخاذ کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ محمد مهنا مشاور شیخ الازهر و ناظر دانشگاه الازهر روز گذشته در گفتگو با روزنامه الیوم از کشورهای عربی و اسلامی خواست سفرای رژیم صهیونیستی را احضار کنند و موضع روشن و قاطعی در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی و جنایت های آنها در قدس و مسجدالاقصی اتخاذ کنند.

وی افزود: کشورهای عربی می توانند به راحتی به زمان پیش از پیمان کمپ دیوید بازگردند و با اسرائیل قطع رابطه کنند و بر جامعه بین الملل فشار بیاورند تا راه حل مناسبی برای مساله فلسطین پیدا کنند.

محمد مهنا در ادامه سخنان خود در مورد تلاش مستمر اشغالگران صهیونیست برای یهودی سازی قدس و تجزیه زمانی و مکانی مسجدالاقصی و سیطره بر این مسجد مقدس اسلامی هشدار داد.

پیمان کمپ دیوید چیست

کمپ دیوید نام پیمانی است که به وسیله انور سادات رئیس جمهور وقت مصر و مناخیم بگین، نخست وزیر وقت اسرائیل در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۱۹۷۸ به امضا رسید.

پیمان کمپ دیوید پس از دوازده روز مذاکرات مخفی و با میانجی‌گری آمریکا در کمپ دیوید که یکی از استراحتگاه‌های ریاست جمهوری در ایالات متحده آمریکا است نهایی شد و در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۱۹۷۸ با حضور جیمی کارتر، رئیس جمهور وقت آمریکا در کاخ سفید به امضای نهایی رسید. پیمان کمپ دیوید اولین پیمان صلح میان طرفین جنگ اعراب و اسرائیل بود که به صلح میان مصر و اسرائیل انجامید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha