جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حیدری

حوزه/ حجت الاسلام حیدری، «حوزه علمیه» و «دانشگاه» را دو مرکز مهم تربیت نسل جوان و آگاهی‌بخشی به جوانان است و وحدت بین آن دو امری ضروری خواند و گفت: امروز دشمن با انواع تحریفات و شبهات در تلاش است که جامعه دانشگاهی را مورد هدف قرار دهد و وظیفه امروز حوزه علمیه در این برهه خطیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین حسین حیدری در نشست راهکارهای عملی وحدت حوزه و دانشگاه که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین برگزار شد، به ارتباط موثر این دو نهاد اشاره کرد و گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مبارزان انقلابی بسیاری در راه پیروزی انقلاب، امام خمینی(ره) را همراهی کردند که شهید آیت‌الله مفتح از چهره‌های شاخص در مبارزه با رژیم طاغوت و روشنگری جوانان در دو مرکز مهم حوزه و دانشگاه و دانشمندی برجسته بود که دشمنان کوردل نظام و انقلاب وجود پربار وی را تاب نیاوردند و در اوایل انقلاب این مرد بزرگ را به شهادت رساندند تا در حوزه و دانشگاه با ایجاد وجود خلأ دانشمندی بزرگ جوانان را از آگاهی به مسائل روز بازدارند.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با بیان اینکه شهید مفتح علاوه بر مبارزه با طاغوت در آن سال‌ها در حوزه دانش و مسائل علمی نیز تلاش فراوانی داشت، تصریح کرد: ایشان علاوه بر آن که از مدرسان مطرح حوزه علمیه بود بر خود فرض و تکلیف دانست که وارد دانشگاه شود و با شناخت روحیات و علایق قشر دانشجو،‌ جوانان را که رژیم پهلوی سعی بر جدا کردن آنها از دین داشت به سوی دین بازگرداند.

وی با ارائه راهکار عملی برای وحدت بیشتر حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: دانشمندان و متخصصان حوزه علمیه باید در دانشگاه‌ها تدریس کنند و از اساتید و متخصصان دانشگاهی نیز در حوزه‌های علمیه استفاده شود زیرا این تعاملات موجب شکل‌گیری وحدت نظام می‌شود.

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه با وحدت حوزه و دانشگاه وحدت در جامعه نیز جاری می‌شود، گفت: رمز پیروزی، پایداری و بقای انقلاب و نظام، وحدت، سرمایه اجتماعی و مقبولیت نظام بین مردم بوده است؛ هر چه وحدت، تعامل و رفاقت بین حوزه‌ها و دانشگاه‌ها بیشتر شود وحدت بین دانشجویان، دانش‌آموختگان، نخبگان و در بستر جامعه خود را نشان می‌دهد و باعث وحدت در کل جامعه می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بیان داشت: امروز وحدت حوزه و دانشگاه بیش از هر زمان دیگری امری ضروری است تا بتوانیم نسلی حساس به مسائل روز و آگاه را در جامعه رشد دهیم تا آینده کشور با وجود این جوانان، بی‌نیاز از بیگانگان باشد.

وی افزود: راه حل برای سرعت بخشیدن به فعالیت های پژوهشی حوزویان بهره گیری از بعضی ساختارهای دانشگاه است، این ساختارها در دانشگاه مثل بهره مندی از کمیسیون های مختلف مشورتی، هم فکری وبهره گیری از آراء جمعی برای بهینه سازی موضوعات و حتی شناسایی موضوعات روز می تواند در بهبود کیفیت پژوهش های حوزویان کمک شایانی کند.

حجت الاسلام حیدری ادامه داد: ما در طول زمان این تجربه را پیدا کرده ایم که اساتیدی که با تربیت دینی پرورش پیدا کرده اند و در کرسی های دانشگاهی قرار گرفته اند در علم آفرینی و دانش افزایی افراد بسیار موثر و کارآمد بودند.

وی پاسخگویی به شبهات نسل امروز جوان در دانشگاه ها را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد:  امروز دشمن با انواع تحریفات و شبهات در تلاش است که جامعه دانشگاهی را مورد هدف قرار دهد و وظیفه امروز حوزه علمیه در این برهه خطیر است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha