جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جشن روز دختر در موسسه بنت الهدی

حوزه/ مراسم جشن میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) و بزرگداشت روز دختر با مشارکت مجمع تقریب مذاهب اسلامی و به همت موسسه آموزش عالی بنت الهدی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، عفت شریعتی مدیر کل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در ابتدای این مراسم، ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار داشت: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی مفتخر به خدمت رسانی به همه خواهران و برادران ملت های مختلف اسلامی است.

وی با بیان این که جامعه از طریق دختران و بانوان به سمت و سوی جامعه تعالی قدم بر می دارد، خاطرنشان کرد: زندگی سعادتمدانه در گرو عملکرد مؤمنان مردان و زنان است. زندگی اهل بیت(علیهم السلام) تجلی گاه زندگی مؤمنانه قرآنی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، امام جمعه ساوه نیز در ادامه این مراسم به جایگاه، نقش و اهمیت زن و دختر در فرهنگ اسلامی اشاره نمود و اظهار داشت: اگر به سابقه جایگاه زن در غرب و پیش از اسلام پی نبریم، نمی توانیم به درستی موهبت های اسلامی را در این عرصه درک نماییم.

وی ضمن اشاره به بهره مندی زنان از تمام استعدادها و کمالاتی که مردان برخودارند، خاطرنشان کرد:  در فرهنگ غربی، به زنان و بانوان تحت عناوینی چون، دختران و زنان شایسته، نگاه ابزاری و جنسیتی صورت می گیرد.

امام جمعه ساوه با تأکید بر این که انسانیت بانوان باید ارج نهاده شود، نه جنسیت زن، اظهار داشت: غرب برای فروش محصولات تولیدی از ویژگی های جنسیتی بانوان سوء استفاده می کنند.

در پایان جشن میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) با اهدای یادبودی از برخی از دختران، به عنوان روز دختر، تقدیر شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha