شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قدس

حوزه/ درحالی که نمازگزاران فلسطینی روبروی دروازه‌ ورودی مسجدالاقصی نماز جماعت عشاء را به جا می‌آوردند، با دخالت نظامیان اسرائیلی مواجه شده و ۱۳ تن در این درگیری‌ها مجروح شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، حداقل 13 فلسطینی اواخر سه شنبه در درگیری‌ با نظامیان اسرائیلی در خارج از مسجد الاقصی مجروح شدند.

به گفته هلال احمر فلسطین، دست کم 13 فلسطینی در شامگاه سه شنبه در پی شلیک گازهای اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی توسط نظامیان اسرائیلی، درمحوطه مسجدالاقصی مجروح شدند.

نمازگزاران درحال خواندن نماز شب بیرون یکی از دروازه‌های ورودی مسجد بودند که پلیس اسرائیل مداخله کرده و تنش و خشونت بالا گرفت.

درگیری‌های اخیر در کرانه باختری زمانی آغاز شد که اسرائیل به بهانه‌های امنیتی ابتدا مسجدالاقصی را برای  نخستین بار پس از 50 سال برای نماز روز جمعه تعطیل کرده و سپس با گذاشتن دوربین‌های امنیتی و آشکارسازهای فلزی در دروازه‌های مسجد، خشم مسلمانان را برانگیخت. فلسطینیان به اقدامات امنیتی اخیر اسرائیل در مسجدالاقصی اعتراض دارند.

رژیم صهیونیستی که اعلام کرده بود حاضر نیست گیت‌های گشت امنیتی را از ورودی‌های مسجدالاقصی بردارد، در پی انتقادها و فشار بین المللی سرانجام مجبور شد عصر روز دوشنبه آشکارسازهای فلزی را از دروازه‌های مسجدالاقصی جمع کند. با این حال روز گذشته رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک سیستم امنیتی نظارتی جدید در این محل نصب کرده است. فلسطینیان اعلام کرده‌اند تا زمان برداشته شدن تمامی مراتب نظامی‌گری اسرائیل در مسجدالاقصی، به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha