چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه یزد

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه یزد با بیان اینکه برخی با تلاش های فراوان می خواهند دین و روحیه معنوی را از مردم و جوانان بگیرند، تصریح کرد: مسئولان فرهنگی باید مانع ناهنجاری ها شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری یزدی، صبح امروز در دیدار با اعضای ستاد دهمین جشنواره «زیر سایه خورشید» در استان یزد ضمن تشکر از زحمات این ستاد، گفت: مسئولان برگزاری زیر سایه خورشید باید به گونه ای برنامه ریزی کنند تا قشر عظیمی از دختران و پسران جوان را با حضور خدام حرم رضوی به امام رضا(ع) جذب کند.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد خاطر نشان کرد: موضوع حجاب و عفاف در جامعه کنونی بسیار حائز اهمیت می باشد ، لذا چه خوب است در برنامه خدام حرم رضوی به این رویکرد توجه خاصی صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه شهر یزد جوانان پاکی را دارد و فقط نیاز به یک تلنگر توسط خدام حرم رضوی دارند تا در زندگی آنها تحول ایجاد شود ، اظهار داشت: پس باید جوانان محلات و مساجد ، دانش آموزان استان و خانواده آنها را در این برنامه دعوت شوند تا بتوانند از برنامه های بسیار خوبی که تدارک دیده شده استفاده کافی را ببرند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه برخی با تلاش های فراوان می خواهند دین و روحیه معنوی را از مردم و جوانان دارالعباده بگیرند، اضافه کرد: مسئولان فرهنگی باید مانع برخی ناهنجاری های لهو و لعب در استان یزد باشند.

آیت الله ناصری یزدی در پایان افزود: باید با حفظ موازین شرعی برنامه های شاد و با نشاطی را برای مردم دارالعباده برنامه ریزی شود تا از برخی ناهنجاری ها در امان باشند.

۷۰۰ شهر ایران جشنواره «زیر سایه خورشید»

حجت الاسلام مهدی مهدوی نژاد، مسئول کانون جوانان رضوی در استان یزد نیز در این دیدار به ارائه گزارش برنامه های دهمین جشنواره زیر سایه خورشید استان یزد پرداخت و گفت: امسال برای دهمین سال متوالی جشنواره زیر سایه خورشید برگزار خواهد شد و استان یزد هرسال رتبه اول تا سوم را کسب کرده است.

دبیر کمیته فرهنگی نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد با اشاره به اینکه در سال اول برگزاری جشنواره با حضور 10 استان کار را شروع شد، اضافه کرد: ولی این آمار در سال جاری در 700 شهر از 30 استان و در 31 کشور در قاره های مختلف در حال برگزاری می باشد.

حجت الاسلام مهدی مهدوی نژاد خاطر نشان کرد: توجه به محرومان یکی از اهداف جشنواره زیر سایه خورشید می باشد و فعالیت های بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

مسئول کانون جوانان رضوی در استان یزد با اشاره به اینکه از اهداف دیگر برگزاری جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید ترویج شعائر و تقویت محبت اهل‌بیت(ع) در بین اقشار مختلف مردم و گسترش و توسعه حرم معنوی امام رضا(ع) در استان یزد و کشور است.

وی در پایان گفت: کاروان «زیر سایه خورشید» مقصد و هدف خود را بازدید از مکان های قرار می دهد که افراد امکان تشرف به حرم امام رضا(ع) را به دلایل شرایط جسمانی و یا عوامل مختلف دیگر نداشته باشند از جمله نقاط دور دست یا بیمارستان ها و خانه سالمندان و مکان هایی مثل زندان ها که امکان زیارت برای مددجویان فراهم نیست.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha