سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت السالام اسلامی

حوزه/ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: حج نمایشی عظیم از وحدت امت اسلامی است و هر مسلمانی در صورت استطاعت موظف است با رها شدن از همه قید و بندها و پیوندهای زندگی و پرهیز از روزمرگی‌ها در این نمایش عظیم شرکت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، امروز در جمع دست اندرکاران حج و زیارت شهرستان تاکستان که در دفتر امام جمعه این شهر برگزارشد، گفت: حج نمایشی عظیم از وحدت امت اسلامی است و هر مسلمانی در صورت استطاعت موظف است با رها شدن از همه قید و بندها و پیوندهای زندگی و پرهیز از روزمرگی‌ها در این نمایش عظیم شرکت کند.

عضو خبرگان رهبری  تصریح کرد: حجاج قبل از هرچيز بايد به عظمت و معنويت اين سفر روحانی، توجه داشته باشند توجه به اينکه به چه سفری می روند و این سفر عرفانی چه برکات و فوائدی را می تواند برای آنان به همراه داشته باشد.

 وی افزود: زائر خانه خدا بايد با هوشياري و توجه کامل، از فريضه انسان ساز حج، کمال بهره برداري را بنمايد تا علاوه بر اينکه عبادت او مورد پذيرش حضرت حق واقع شود، پيشرفت قابل ملاحظه ای نيز در سير و سلوک داشته باشد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: پس از آن که زائر خانه خدا از گناهان گذشته خود توبه کرد و مشرف به سفر حج  شد، بايد مراقبت و مواظبت کامل از اعمال و رفتار خود داشته باشد و از هرگونه گناه و معصیتی اجتناب نمايد و خداوند سبحان را ناظر بر اعمال خود ببيند.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: حج بايد تنها و تنها، برای رضا خداوند متعال به جا آورده شود و هيچ رنگي جز رنگ خدا که بهترين رنگ هاست، نداشته باشد و کسی  که به مکه می رود باید ناخالصی ها را از نيت و قصد خود پاک کند و حج خود را فقط برای اطاعت فرمان الهی  انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی خاطرنشان کرد: دست اندرکاران حج که با زائرین در ارتباط هستند بدانند که این خدمت آنان در نزد خدای متعال اجر فراوانی به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha