جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سیدعبدالله قدمی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان هرسین گفت: ولایت پذیری بارزترین شاخصه حضرت معصومه (س) است که باید الگوی زندکی همه مسلمانان باشد.

حجت الاسلام سد عبدالله قدمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها دارای شخصیتی رفیع و والا مقام میباشد، به طوری كه ائمه طاهرین علیهم السّلام از این بانو، با جلالت و تكریم یاد كردهاند و یكی از شواهد عظمت استثنایی حضرت زیارت نامهای است كه به خصوص، حضرت رضا علیه السّلام در شأن ایشان صادر فرموده است. زیرا بعد از فاطمه زهرا (س) تنها زیارتی كه از امام معصوم برای یك زن نقل شده، زیارت حضرت معصومه (س) است و هیچ یك از بانوان خاندان عصمت و طهارت زیارت مخصوص از امام ندارد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت امام خمینی (ره) هرسین افزود: پژوهشگر معاصر، علامه بزرگوار، حاج محمدتقی تستری، مولف قاموس الرجال می نویسد: «در میان فرزندان امام کاظم(ع) با آن همه کثرتشان بعد از امام رضا(ع)، کسی همسنگ حضرت معصومه(س) نمی باشد. »

وی تصریح کرد: محدث گرانقدرحاج شیخ عباس قمی به هنگام بحث از دختران حضرت موسی بن جعفر(ع)، می نویسد: «برحسب آنچه به مارسیده، افضل آنها سیده جلیله معظمه، فاطمه بنت امام موسی(ع)، معروف به حضرت معصومه(س) است.

حجت الاسلام قدمی عنوان کرد: از جهت گستردگی شفاعت بعد از فاطمه زهرا(س) حداقل هیچ بانویی به شفیعه محشر، حضرت معصومه(س) نمی رسد، که امام جعفر صادق(ع) در این رابطه می فرماید«تَدخُلُ بِشَفاعَتِها شِيعَتي الجَنَّةَ بِأجمَعِهِم/ همه شيعيان من با شفاعت او (فاطمه معصومه‏ عليها السلام) وارد بهشت خواهند شد».

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان هرسین افزود: بیشك فضایل و خصوصیات اخلاقی این بانوی بزرگ است كه او را دارای چنین مقام و منزلتی نموده است، چون امام موسی كاظم (ع) دارای 37 فرزند بود كه در میان آنها این بانوی مكرم است كه مثل ستارهای درخشان میدرخشد و در میان فرزندان امام كاظم (ع) بعد از امام رضا (ع) هیچ كدام هم سنگ او نمیباشد.

حجت الاسلام قدمی به ولایت پذیری حضرت فاطمه معصومه(س) اشاره کرد و گفت: این همان حسی است که فاطمه زهرا (س) را چهل شب به درب خانه مهاجر و انصار برد تا از امیر مومنان(ع) دفاع کند پس باید در این خصوص ازحضرت زهرا(س) و حضرت معصومه (س) درس بگیریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha