جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی دقیق فرهنگی و تربیتی برای کودکان و نوجوانان، تصریح کرد: خانواده ها باید فرزندان را از کودکی با سیره رضوی آشنا کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت السلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، امرز در مراسم آغاز بکار طرح «خادمیاران نوجوان» که در در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه کرامت، طرح «خادمیاران نوجوان» را اقدامی در جهت گرامیداشت هرچه بیشتر زائران نوجوان حضرت ثامن الحجج(ع) معرفی و ابراز کرد: خدمت و توجه ویژه به زائران و میهمانان نوجوان حضرت رضا(ع) مبنای تشکیل این طرح در حرم مطهر رضوی است.

وی با تأکید بر اهمیت تکریم زائران حضرت رضا(ع)، عنوان کرد: در پذیرایی از زائران و میهمانان حضرت، مشهدی‌ها میزبان هستند و در این میان نوجوانان مشهدی می‌توانند میزبانی در خور شأنی از میهمانان نوجوان حضرت ثامن الحجج(ع) داشته باشند، لذا آشنایی «خادمیاران نوجوان» با شخصیت و سیره رضوی، آستان قدس رضوی و حرم شناسی لازم است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه خادمیاران نوجوان ضمن حفظ و ارتقا ارتباط معنوی با مضجع منور امام رضا(ع) و تأسی به سیره رضوی دیگران را نیز با آموزه‌های رضوی آشنا و دعوت کنند. خاطرنشان کرد: باید و نباید‌هایی مورد تأکید حضرت رضا(ع) باید سرلوحه «خادمیاران نوجوان» باشد، ابتدا آنها را بدانند و سپس به دیگران نیز منتقل کنند.

تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: ما باید برای کودکان و نوجوان برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم. در همین راستا مراکزی ویژه کودکان و نوجوانان در حرم مطهر فعالیت می‌کنند و اردوگاه فرهنگی-تربیتی امام رضا(ع) در باغ بیلدر مشهد افتتاح شد، در ادامه نیز «خادمیاران نوجوان» افزوده شدند تا میزبان میهمانان کودک و نوجوان حضرت ثامن الحجج(ع) در حرم مطهر باشند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در بخش پایانی سخنان خود به انتساب مدارس امام رضا(ع) به بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) اشاره کرد و با بیان اینکه این انتساب برای دانش آموزان این مدارس مسئولیت ‌‌آور است، بیان کرد: اقتضاء انتساب مدارس امام رضا(ع) به بارگاه قدس رضوی ایجاب می‌کند دانش آموزان و فارغ التحصیلان این مدارس، متفاوت از سایر مراکز آموزشی در عالم باشند. خروجی این مدارس از حیث علم، دانش، خودسازی، تعلیم و تربیت باید الگو باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha