پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آقای جمیری

حوزه/ برخی افراد یه دلیل محرومیت تا به حال به زیارت امام رضا(ع) مشرف نشده اند که در این راستا در دفتر آستان قدس رضوی استان بوشهر تا به حال ۱۱۰۰ نفر شناسایی شده اند و از این تعداد ۷۰۰ نفر هماهنگی های اولیه برای اعزامشان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، عبدالکریم جمیری، شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با تبریک دهه کرامت اساس شکل گیری دفاتر استانی آستان قدس رضوی را حفظ کرامت انسان ها و توجه به محرومان عنوان کرد و گفت: در حکم مقام معظم رهبری به تولیت آستان قدس رضوی، معظم له خواسته است از ظرفیت آستان با توجه به علاقه ای که مردم به امام رضا(ع) دارند باید استفاده شود و این دفاتر در خدمت محرومین ایفای نقش کنند.

سرپرست دفتر آستان قدس رضوی در استان بوشهر یکی از مهمترین ماموریت های این دفتر را محرومیت زدایی عنوان کرد و اظهار داشت: آستان قدس در سال های گذشته خدمات فراوانی را در جهت محرومیت زدایی داشته است و در استان ها نیز به صورت تشکیلاتی ماموریت دارد تا با شناسایی محرومیت ها و  برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت ها در جهت رفع محرومیت تلاش کند.

وی افزود: دفاتر آستان قدس رضوی در استان ها به خلأها توجه می کنند و هرجا که خلأی و محرومینی باشند این دفاتر این را ماموریت را در ابعاد مختلفی انجام می دهد.

جمیری گفت: برخی افراد یه دلیل محرومیت تا به حال به زیارت امام رضا(ع) مشرف نشده اند که در این راستا در دفتر آستان قدس رضوی استان بوشهر تا به حال 1100 نفر شناسایی شده اند و از این تعداد 700 نفر هماهنگی های اولیه برای اعزامشان انجام شده است.

سرپرست دفتر آستان قدس رضوی در استان بوشهر بیان داشت: این افراد تحت عنوان «زیارت اولی ها» به مشهد مقدس اعزام و چند روزی را مهمان امام رضا(ع) خواهند بود.

وی رفع محرومیت های عمرانی را یکی دیگر از ماموریت های دفتر آستان قدس رضوی در استان عنوان کرد و ابراز داشت: در مرحله نخست با شناسایی مناطق محروم و با توجه به شاخص هایی که وجود دارد با کمک خیرین و دستگاه های ذی ربط و نیز آستان قدس رضوی این کار صورت خواهد گرفت.

جمیری توجه به مسائل فرهنگی را یکی از ماموریت های مهم آستان قدس رضوی دانست و گفت: حوزه فرهنگی جزو مسائل اساسی جامعه است و تاثیر آن برای حیات جامعه به اندازه اکسیژنی است که ما تنفس می کنیم؛ اگر نتوانسته ایم فرهنگ رضوی را در جایی ترویج دهیم این دفتر ماموریت پیدا می کند  تا با کمک انسان های خیر اندیش این کار را انجام دهد.

سرپرست دفتر آستان قدس رضوی در استان بوشهر توجه به مساله اشتغال را یکی دیگر از ماموریت های این دفتر عنوان کرد و گفت: دفتر آستان قدس آمادگی دارد تا از ظرفیت خود و کسانیکه سرمایه به میدان بیاورند در چارچوب اقتصاد مقاومتی با حمایت از تولید داخلی ظرفیت های اشتغال محور را ایجاد کند تا هم توانسته باشد عده ای محروم از شغل را صاحب کار کند و نیز از طرفی به امر تولید در اقتصاد مقاومتی کمکی کرده باشد.

وی بیان داشت: همچنین کمک به افرادی که در امر تحصیل دچار مشکل هستند اعم از دانشجویان، دانش آموزان و طلاب از جمله برنامه های این دفتر است که شرط اول آن در حمایت و کمک اولویت و میزان کمک هایی است که افراد خیر انجام می دهند. هر میزان خیرین بیشتر کمک کنند افراد بیشتری مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

جمیری بیان داشت: ماموریت های درمانی و کمک های درمانی به قشر محروم از دیگر ماموریت های دفتر آستان قدس است و پزشکان متختصصی که کمتر در دسترس هستند را می تواند از طریق دفتر آستان قدس رضوی دعوت کرد و در قالب گروهی یا انفرادی کار معالجه به محرومان را انجام دهند.

سرپرست دفتر آستان قدس رضوی در استان بوشهر با بیان اینکه امروزه دامنه خادم و خادم یار بودن محدود به فعالیت در حرم امام رضا(ع) و یا مشهد مقدس نیست گفت: با شکل گیری دفاتر آستان قدس رضوی در استان ها این دایره بازتر شده است و هرکسی که می تواند کمکی به محرومین به نام امام رضا(ع) کند خادم این حضرت محسوب می شود.

وی افزود: افرادی که علاقمند هستند که نامشان به عنوان خادم یار ثبت شد می توانند از طریق مراجعه به سایت اینترنتی آستان قدس رضوی نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

جمیری از برگزاری جشن زیر سایه خورشید در سراسر استان بوشهر از 6 الی 14 مرداد ماه خبر داد و گفت: امسال تعداد چهار تن از خادمین حرم رضوی به همراه دو مبلغ به استان بوشهر روز جمعه وارد استان می شوند و در همه نقاط استان برنامه های فرهنگی و جشن های زیر سایه خورشید با حضور آنان برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های فرهنگی در دهه کرامت اظهار داشت: بیش از 250 برنامه فرهنگی در استان بوشهر از جمله دیدار خادمین حرم امام رضا(ع) با خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان، دیدار با ایتام و مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم، برگزاری جشن های مردمی زیر سایه خورشید در تمامی شهرستان های استان، دیدار با نمانده ولی فقیه در استان، سر زدن به روستاهای محروم، عیادت از بیماران مهمترین برنامه های فرهنگی ستاد زیر سایه خورشید در استان بوشهر است.

سرپرست دفتر آستان قدس رضوی در استان بوشهر با اشاره به برگزاری مراسم زیر سایه خورشید در شهر بوشهر گفت: این برنامه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید رضا طباطبایی همزمان با شب میلاد امام رضا(ع) در مصلی بوشهر پس از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha