پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علیرضا رحیمی-معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش

حوزه/ معاون پژوهش برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پروش از هم اندیشی دبیران قطب های پنج گانه این ستاد، در جوار بارگاه ملکوتی رضوی خبر داد.

علیرضا رحیمی، معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، گفت: استان های کشور در تقسیم بندی ستاد همکاری ها به 5 قطب تقسیم شده اند که هر قطب دارای دبیر مشخص و از چند استان تشکیل شده است.

 معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پروش ادامه داد: دبیران قطب های پنج گانه ستاد همکاری ها را معاونین پرورشی ادارات کل آموزش و پرورش استان های تهران، سمنان، فارس، اردبیل و یزد تشکیل می دهند.

وی افزود: دستور کار این جلسه را دریافت گزارش سالیانه از استان ها و برنامه ریزی منطبق با ظرفیت استان ها بود و سعی می کنیم در این جلسه نقاط ضعف و قوت استان ها را برای اجرای بهتر مشخص کنیم.

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پروش خاطرنشان کرد: به استان ها تا 9 شهریور ماه فرصت داده شده تا برنامه استانی خود را تدوین نمایند و به دبیرخانه ستاد هماکری ها ارسال نمایند.

رحیمی با اشاره به این که در گذشته 3 عنوان برنامه با 13ریز فعالیت اجرا شد، تصریح کرد: در دومین سال اجرا 3 برنامه و 22 ریز فعالیت در 10 عنوان اجرا شد که این آمار را توانسته ایم امسال به 12 فعالیت در حوزه ستادی افزایش دهیم.

وی در خصوص برنامه های سال جاری اذعان داشت: برنامه های سال جاری را تحت عنوان پژوهش در حوزه همکاری توانمند سازی طلاب آموزش و پرورش ،اعزام مبلغ مناسبتی، اعزام روحانیون مستقر در مدارس و دیدار دانش آموزان با علمای استان ها پیگیری خواهیم کرد.

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پروش ادامه داد: طبق هدف گذاری سال تحصیلی آینده، بنا بر این است تا از 2500 نفر از روحانیون شاغل در آموزش و پرورش در دوره های توانمند سازی استفاده شود و بتوانیم در سال تحصیلی آینده 59 پژوهش در حیطه فعالیت های دینی و تبلیغی از استان ها دریافت کنیم.

 رحیمی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی آینده استفاده از 3500 روحانی مستقر، 17 هزار روحانی مناسبتی، دیدار 250 هزار دانش آموز با علمای استان ها، و ... در دستور کار دبیرخانه های استانی همکاری های حوزه و آموزش و پرورش قرار دارد.

وی در پایان گفت: 12 فعالیت در حوزه ستادی توسط کمیته نظام جامع برنامه ریزی آموزش و پرورش برنامه ریزی شده است که این برنامه ریزی ها به استان ها نیز ابلاغ شده است.

انتهای پیام/ا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha