جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله بشیر النجفی

حوزه/ حضرت آیت الله نجفی تاکید کردند: ما از تمام ابزارها و وسایل موجود برای تقویت و توسعه روابط خود با کشورهای همسایه استقبال می کنیم و معتقدیم این روابط باید بر اساس منافع مشترک دو کشور و دو ملت باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، گروه های مختلفی شامل جبار علی حسین اللعیبی وزیر نفت عراق و هیئت همراه وی، خادمان حرم مطهر حضرت عباس علیه السلام، گروهی از جامعة المصطفی لبنان، سید حسین جابری انصاری معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه ایران و هیئت همراه وی در دیدارهای جداگانه با حضرت آیت الله بشیر نجفی از مراجع تقلید عراق دیدار و از رهنموهای ایشان استفاده کردند.

امیدوارم روزی مسئولان عراق در سطح رزمندگان ما باشند

جبار علی حسین اللعیبی وزیر نفت عراق در این دیدار گزارشی از آخین تحولات وزارتخانه خود را به این مرجع تقلید ارائه کرد.

حضرت آیت الله نجفی نیز تاکید کرد: مایه بسی خوشحالی است که می بینیم فرزندان ما در جبهه های جنگ، با پیروزی های بزرگ خود تمام جهان را شگفت زده کرده اند و من امیدوارم روزی برسد که شاهد باشیم وزارتخانه ها و مسئولان عراق نیز در چنین سطحی هستند و شعار همه ما خدمت به عراق باشند.

ایشان افزودند: من می دانم برخی افراد هستند که از خارج در داخل کشور فتنه ایجاد می کنند تا مانع پیشرفت عراق شوند و نگذارند شما به مردم خدمت کنید، اما ما باید برای مقابله با این سختی ها مجاهدت کنیم.

این مرجع تقلید ادامه دادند: ما از تمام پروژه هایی که موجب پیشرفت صنعت نفت کشور و افزایش درآمد و تولید و حفظ محیط زیست عراق باشد استقبال می کنیم.

خادمان عتبات مقدس، خدمات خود را افزایش دهند

حضرت آیت الله نجفی در دیدار با خادمان حرم مطهر حضرت عباس علیه السلام از این خادمان خواستند بر تلاش خود برای خدمت به زائران بیفزایند و توجه داشته باشند مؤمنان از کشورهای مختلف جهان به قصد تبرک و زیارت و دعا به درگاه خداوند متعال به این حرم نورانی مشرف می شوند.

ایشان در ادامه سخنان خود از تلاش ها و خدمات تمام خادمان عتبات مقدس تشکر کردند و برای همه آنها آرزوی موفقیت کردند.

تحصیل برای دانشجو از هر چیز دیگری مهم تر است

حضرت آیت الله نجفی در دیدار خویش با دانشجویان و کارکنان جامعة المصطفی لبنان در میان رهنمودها و توصیه های اخلاقی خود به آنها گفتند: باید توجه داشته باشید که تحصیل و تدریس برای دانشجو از هر چیز دیگری مهم تر است و شما باید به دنبال علم و دانش باشید.

ایشان افزودند: علم فقط با طلب و کوشش به دست می آید و از این رو همه باید به دنبال علم باشند و برای به دست آوردن آن تلاش کنند و علاوه بر آن شما باید برای نشر آگاهی و معارف دینی نیز تلاش کنید و اندیشه ها و مبانی اسلام اصیل را تبلیغ کنید و دیگران را به سوی خداوند متعال دعوت کنید و من نیز از خداوند متعال می خواهم به شما توفیق علم اندوزی عنایت کند و شما را موفق گرداند.

همه مسلمانان باید در برابر چالش ها متحد و همسو شوند

اما یکی از مهم ترین دیدارهای این مرجع تقلید دیدار حسین جابری انصاری معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه به همراه عبدالرحیم ساداتی فر سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف با ایشان بود.

حضرت آیت الله نجفی در این دیدار با اشاره به چالش های بزرگی که پیش روی جهان اسلام قرار دارد، تاکید کردند: همه ما باید در این عرصه متحد و همسو باشیم و صفوف خود را متحد سازیم؛ چراکه قدرت جهان اسلام با وحدت آن محقق می شود و خداوند متعال نیز به مؤمنان وعده داده که اگر متحد و دوست باشند و با خدای خود ارتباط داشته باشند، آنها را عزیز و سربلند می گرداند.

ایشان در ادامه تاکید کردند: ما از تمام ابزارها و وسایل موجود برای تقویت و توسعه روابط خود با کشورهای همسایه استقبال می کنیم و معتقدیم این روابط باید بر اساس منافع مشترک دو کشور و دو ملت باشد.

دیدار وزیر نفت عراق با آیت الله بشیر نجفی

دیدار وزیر نفت عراق با آیت الله بشیر نجفی

دیدار خادمان حرم حضرت عباس با آیت الله نجفی

دیدار خادمان حرم حضرت عباس با آیت الله نجفیپ

دیدار گروه جامعة المصطفی لبنان با آیت الله نجفی

دیدار جابری انصاری با آیت الله نجفی

دیدار جابری انصاری با آیت الله بشیر نجفی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha