شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر حوزه علمیه مازندران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین طاهری بر ضرورت توجه به بعد اخلاقی و تهذیبی طلاب حوزه تأکید کرد و گفت: امروز مدارس علمیه در مسائل اخلاقی و تهذیبی، باید یک برنامه مدون و مشخصی برای سال تحصیلی خود داشته باشد، چون اخلاق در حوزه یک اصل مهم و غیر قابل انکار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران، امروز در جلسه مدیران مدارس علمیه استان در نوشهر با بیان این که دهه کرامت با ولادت حضرت معصومه(س) آغاز و با ولایت هشتمین امام شیعیان به پایان خواهد رسید، افزود: این دهه تجلی کرامت اهل بیت(ع) بر امت اسلامی به ویژه ملت ایران است.

وی با بیان این که دهه کرامت دهه ارزش گذاری به مقام ارزشمند و متعالی اهل بیت(ع) و دوستی با این بزرگواران است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم بیش از هر زمان دیگری از سیره ائمه معصومین(ع) در زندگی خود بهره گیریم.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که جامعه بدون بهره گیری از معارف ناب اهل بیت(ع) نمی تواند به اهداف متعالی خود دست یابد، گفت: جایگاه امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف مرهون نورانیت و معنویت اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در بخش دیگری از سخنان خود به برخی برنامه های سال تحصیلی جدید مدیریت حوزه علمیه استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای آغاز سال تحصیلی جدید حوزه، دو مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری و کوهستان بهشهر با پذیرش طلبه به صورت رسمی فعالیت علمی خود را آغاز خواهند کرد.

مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به اجرای طرح میثاق طلبگی در نوشهر اشاره کرد و با بیان این که این طرح در دو مرحله برگزار شده، گفت: در مجموع بیش از 300 طلبه جدید الورود در طرح میثاق طلبگی استان شرکت کردند که اثرات و خروجی ارزشمندی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری همچنین بر ضرورت توجه به بعد اخلاقی و تهذیبی طلاب حوزه تأکید کرد و گفت: امروز مدارس علمیه در مسائل اخلاقی و تهذیبی باید یک برنامه مدون و مشخصی برای سال تحصیلی خود داشته باشد، چون اخلاق در حوزه یک اصل مهم و غیر قابل انکار است.

مدیر حوزه علمیه مازندران، انقلاب اسلامی را جوشیده از حوزه های علمیه دانست و با بیان این که همراهی علما و روحانیت موجب پیروزی نهضت عظیم امام راحل شد، گفت: اگر همراهی روحانیت بابصیرت نبود امروز این عزت و عظمت را نداشتیم و هر چه داریم به برکت تلاش ها و از خودگذشتگی های علمای بزرگ دین است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که باید طلاب را با الگوهای ارزشمند دینی بیشتر آشنا کنیم، ادامه داد: بسیاری از علما و فقهای بزرگ دینی که عمر خود را در خدمت به دین و حوزه های علمیه گذاشتند امروز می توانند بهترین الگو برای طلاب جوان حوزه باشند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به تأثیرگذاری فعالیت های حوزوی در جامعه، از حوزه های علمیه به عنوان پرچمداران ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه یاد کرد و گفت: امروز تقویت حوزه های علمیه یک ضرورت مهم است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha