پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مدنی مدیر جامعه الزهرا

حوزه/ یکی از شاخصه های استاد موفق، تواضع و فروتنی است، همانند حضرت عیسی بن مریم(ع) که برای تربیت شاگردان خود نسبت به آنان متواضع و فروتن بود و از این طریق بر دل ها حکومت می کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مدنی  پیش از ظهرامروز در مراسم اختتامیه دومین جشنواره علمی اساتید حوزه خواهران که در سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزارشد، ضمن تبریک ایام دهه کرامت به جایگاه استاد و اهل علم اشاره کرد و گفت: ازنگاه معصومین(ع) استاد موفق شاخصه هایی دارد و یکی از مهم ترین این شاخصه ها، خودباوری است؛ استادی موفق است که باور داشته باشد استاد در حوزه، همان مرتبه و جایگاهی را دارد که حضرت آدم داشته است وهمه ملائکه به او سجده کردند. 
 مدیر جامعه الزهراء افزود: استادی موفق است که به این جایگاهی که در آن قرار دارد اهمیت وارزش قائل شود و برای این جایگاه تلاش کند و بالاترین شاخصه ها را درخود تجلی دهد.
وی عنوان کرد: اگرعلما سلف موفق بوده اند چون به تدریس در حوزه و تربیت شاگردان علوم  دینی افتخار می کردند و این تدریس را نوعی خدمت گزاری به سربازان حضرت ولی عصر(عج) می دانستند واگر به این مسئله رسیده اند به دلیل همان تقویت اراده و باورها بوده است.  
حجت الاسلام والمسلمین مدنی گفت: اگر نگاه اساتید این باشد که در حوزه ای می خواهیم تدریس کنیم که دراین حوزه نوکران حضرت ولی عصر(عج) قرار دارند که شب ها ازخواب برمی خیزند و مشغول تهجد می شوند و در آینده نه چندان دور قرار است دین را در جامعه اشاعه دهند، قطعا برای رسیدن تربیت درست و صحیح شاگردان تلاش بیشتر و دلسوزی بیشتری خواهند کرد.
 مدیر جامعه الزهراء گفت: باید یک استاد حوزه همانند حضرت خضر باشد و درسی به شاگرد بیاموزد که موجب تعالی  و رشد علمی شود، و برای این کار لازم است از گفتن هر سخنی در کلاس پرهیز کند.

وی ابراز داشت: از دیگر شاخصه یک استاد موفق، بها دادن به شاگرد و استفاده از شیوه درست در امر تدریس است و یکی از آن شیوه ها، استاد محوری از میان شاگردان قوی و نخبه است که قطعا این امر در پیشرفت علمی حوزه اثر گذار خواهد بود.
 مدیر جامعه الزهرا عنوان کرد: از دیگر شاخصه های استاد موفق این است که اخلاق و تهذیب را ابتدا در خود تجلی دهد و از این طریق الگوی عملی شاگردان خود باشد تا بتواند با کلام خود در شاگرد اثر گذار باشد و اگر سخنی با پایه و اساس محکم بیان شود، اما گوینده خود به آن عامل نباشد نه تنها اثری در مخاطب نخواهد داشت، بلکه باعث گمراهی شاگرد نیز خواهد شد. 
حجت الاسلام والمسلمین مدنی در پایان گفت: یکی از شاخصه های استاد موفق، تواضع و فروتنی است همانند حضرت عیسی بن مریم(ع) که برای تربیت شاگردان خود نسبت به آنان متواضع و فروتن بود و از این طریق بر دلها حکومت می کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha