سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
شرفخانی

حوزه/ معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کشور با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ازدواج آسان، آن را راهی برای مقابله با افزایش سن ازدواج و آمار طلاق دانست و گفت: جشن های پیوند آسمانی در سراسر کشور به همت سازمان اوقاف و امورخیریه کشور، با هدف ترویج فرهنگ و تسهیل امر ازدواج برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان حجت الاسلام احمد شرفخانی، پیش از ظهر امروز در مراسم جشن ازدواج 100 زوج جوان ناشنوا که به همت اداره اوقاف و امورخیریه استان برگزار شده بود، اظهار کرد: سازمان اوقاف و امورخیریه کشور با توجه به اینکه یک نهاد خیریه ای و مردمی است، که رسالت هاو وظایف ان، براساس نیت واقفان ان انجام می شود.

وی با بیان اینکه یکی از نیت های واقفان مردمی درامر ترویج ازدواج جوان و قشرهای مختلف جامعه و نیازمند چون ناشنواها است، گفت: جشن های بزرگی  تحت عنوان پیوند اسمانی در سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا(س) برگزار می شود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کشور با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ازدواج آسان، آن را راهی برای مقابله با افزایش سن ازدواج و آمار طلاق دانست و یادآور شد: جشن های پیوند آسمانی در سراسر کشور به همت سازمان اوقاف  و امورخیریه کشور با هدف ترویج فرهنگ و تسهیل امر ازدواج  برگزار می شود.

وی تصریح کرد: شایسته است  که سازمان اوقاف  وامورخیریه با برگزاری جشن های ازدواج، توجه مردم را به امر وقف و اختصاص موقوفات برای فرهنگ سازی در زمینه ازدواج آسان افزایش دهیم .

حجت الاسلام شرفخانی با بیان توصیه هایی به زوج های ناشنوا برای تحکیم بخشی بنیان های خانواده افزود: سازش و صبر دو امر لازم برای تداوم زندگی های امروزه است.

وی با بیان روایت هایی از سیره اهل بیت(ع) در زندگی زناشویی و چگونگی رفتار همسران با یکدیگر خاطرنشان کرد: هجمه های فراوان فرهنگی از سوی دشمن به منظور سست کردن بنیان های خانواده است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: طبق روایتی از رسول اکرم(ص) ، هر زنى که هفت روز شوهرش را خدمت کند ، خداوند هفت در دوزخ را به روى او ببندد و هشت در بهشت را به رویش بگشاید ، تا از هر در که خواهد وارد شود ، همچنین مردى كه به  زن خود در خانه کمک كند، خدا ثواب یک سال عبادتی را که روزها روزه باشد و شبها به قیام و نماز ایستاده باشد به او می‌دهد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف افزود: امروز اگر فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) در کشورمان ساری و جاری است و برسرسفره قرآن و عترت نشسته ایم و نسبت به اهل بیت(ع) عشق و ارادت می ورزیم به دلیل حضور امامزادگان و ذریه های آل رسول(ص) در ایران است.

حجت الاسلام شرفخانی تصریح کرد: آستان مقدس امامزادگان امروز مروج فرهنگ قرآن و عترت اند و به مرکز تبلیغ فرهنگ قرآنی و اهل بیت(ع) تبدیل شده اند و این از افتخارات نظام اسلامی است.

وی تصریح کرد:  امامزادگان امروز مرکز تربیت انسان است و هرجا گنبدی است نشانه یکتاپرستی و  وحدانیت است .

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha