پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مصطفی کافی

حوزه/ معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل با تاکید بر ضرورت توسعه فرهنگ دینی در جامعه، گفت: تقویت همکاری های حوزه و آموزش و پرورش پیش شرط تربیت دینی دانش آموزان است.

مصطفی کافی، در حاشیه گردهمایی دبیران قطب های پنج گانه ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در مشهد، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، تربیت دینی دانش آموزان را در گرو تعامل بیش از پیش این دو نهاد دانست و گفت: ما در منطقه اردبیل با برگزاری مسابقات قرآنی و دینی سعی در بهره برداری بیشتر دانش آموزان از فضایی معنوی داشته ایم.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل افزود: غرفه هایی با توزیع محصولات فرهنگی و پاسخ گویی به مسائل شرعی در حاشیه برگزاری مسابقات قرآنی برای بهره گیری معنوی بیشتر دانش آموزان تهیه کرده بودیم.

وی با اشاره به سعی این معاونت در افزایش و تقویت معنویت دانش آموزان، تصریح کرد: بازدید از یادمان شهدای گمنام و حضور در مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی نیز برای شرکت کنندگان در مسابقات قرآنی در برنامه کار خود قرار دادیم.
کافی در خصوص تاثیرات چنین برنامه هایی بر رفتار دانش آموزان خاطر نشان کرد: این برنامه ها بسیارمفید است و باعث تقویت شعائر دینی و تاثیر گذاری در تنظیم رفتار های فردی و اجتماعی دانش آموزان در قالب های دینی خواهد شد.

دبیر قطب4 ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش ادامه داد: هرچه کارشناسان آموزش و پرورش با ظرفیت های معنوی حوزه های علمیه آشنا شوند قطعا آرامش روحی در خانواده و دانش آموزان ایجاد خواهد شد.

کافی ادامه داد: خوشبختانه در اردبیل همه نهادهای فرهنگی و مذهبی ما را در برگزاری مسابقه قرآنی در سطح کشوری و در شان جمهوری اسلامی همراهی کردند که این امر نیز جای تقدیر دارد.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش اردبیل اظهار داشت: پشتیبانی مادی و معنوی مسئولان تاثیر گذار باعث تقویت بنیه معنوی و ایجاد زندگی طیب برای دانش آموزان خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود گفت: ملاک برنامه های ما در سال آینده چیزی است که دستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش در وزارت خانه مربوطه تنظیم می کند و ما برنامه های خود را در راستای آن پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/ ا

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha