شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ اختتامیه دومین جشنواره علمی اساتید حوزه علمیه خواهران/ احمد عابدی

حوزه/ استاد حوزه گفت: در اطراف حرم حضرت معصومه(س) نزدیک به ۲۰۰ محدث مدفون می باشند که هر کدام برای تعالی دین و رشد و ترویج مبانی معرفتی تلاش فراوانی کرده اند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی پیش از ظهر امروز در اختتامیه دومین جشنواره علمی اساتید حوزه، با عنوان الگوی برتر تدریس ویژه اساتید فقه و اصول که در سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، به جایگاه شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س) اشاره و گفت: زمانی که مرحوم بحرالعلوم وارد قم شد، کفش خود را از اول خیابان حضرتی بیرون می آورد و معتقد بود، اینجا محل دفن علمای بزرگ دین و محدثان است.
 مدیر مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل(ع) بابیان این که در اطراف حرم حضرت معصومه(س) نزدیک به 200 محدث مدفون می باشند که هر کدام برای تعالی دین و رشد و ترویج مبانی معرفتی تلاش فراوانی کرده اند، افزود: در حالات این محدثان آمده، مشکلات فلسفی که برای آنان ایجاد می شود، می آمدند حرم آن بانو و کمک می گرفتند؛ همه اینها دلیل بر اهمیت زیارت قبر آن بانوی با کرامت است.
 حجت الاسلام والمسلمین عابدی گفت: سقراط بالاخره به این نتیجه رسید که  فکر انسان ها را در مسیر درست قراردهد، تا موجب هدایت شود.  
مدیر مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل(ع) بابیان این که بهترین روش در تدریس روش سقراطی است، افزود: مهمترین نکته در روش سقراطی بیان درست مباحث و فهم قبل از بیان و ارائه درکلاس درس است. 
وی بابیان این که خواندن و فهم درست مباحث در کلاس دو موضوع جداگانه است، عنوان کرد: استاد نمونه باید در امرتعلیم و تربیت شاگران تلاش کند، استاد  فقه و اصول موفق لازم است که ادیب خوبی باشد، متخلق به اخلاق عملی بوده  و به تربیت نفسی واخلاقی شاگردان نیز اهمیت ویژه دهد. 
مدیر مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل(ع) با بیان این که ادبیات با اخلاق آمیخته است و هر استاد ادبیاتی لازم است قبل از بیان اخلاق، ادیب باشد، گفت: با توانایی در ادبیات بر بسیاری از علوم می توان غلبه کرد و موفق ظاهر شد.
وی عنوان کرد: نکته دیگر درمورد استاد موفق، داشتن مطالعه و دوام براین مسئله است؛  یک استاد موفق، لازم است برای فهم موضوعی به کتاب های مختلفی در ارتباط با همان موضوع مراجعه کند تا موضوع را از هر لحاظ بررسی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha