شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رضا صادقی

حجت الاسلام صادقی با بیان این که دایره نیات وقف را نباید محدود و منحصر به چند مورد دانست، گفت: روحانیت و علما باید برای مردم نیت های مختلف را همچون کمک به بحث اشتغال زایی، اقتصاد مقاومتی، عفاف و حجاب و حتی آموزش مسائل اعتقادی از طریق برگزاری کلاس و تالیف کتاب را تبیین کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان حجت الاسلام رضا صادقی، ظهر امروز در مراسم جشن ازدواج 100 ناشنوای جوان که به همت اوقاف و امورخیریه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که شایسته است مبلغین دینی و علما و مسئولین درصدد توسعه و ترویج آن در سطح جامعه باشند، گسترده ساختن نیات واقفان متناسب بانیازهای روزمره است.

وی با بیان اینکه نیت واقفان الزاماً نباید منوط به روضه خوانی، مراسمات مذهبی  و امور دینی صرف باشد، گفت: ترویج فرهنگ قرآنی و توسعه این فرهنگ به صورت گسترده در مکان های مختلف و برای زمان های متعدد و همه اقشار  نیز امروزه براساس منویات رهبری یک ضرورت است.

حجت الاسلام صادقی تصریح کرد: وقف برای فرهنگ سازی و امر ازدواج آسان جوان نیز امروزه یک امری متناسب با شرایط و لازم است، که واقفان نیک اندیش می توانند با وقف نمودن در این زمینه ورود کنند، تسهیل ساختن ازدواج جوانان براساس روایات متعدد نیز دارای آثار و برکات و ثواب های فراوانی است.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه اصفهان به مهجوریت قرآن در جامعه امروز اشاره کرد و ابرازداشت: اقدامات موثری در سطح کشور در زمینه فرهنگ سازی قرآنی شده که عمدتا سازمان اوقاف و امورخیریه با تکیه بر نیات واقفان نیک اندیش گام برداشته، ولی باید بیش از این برای مردم ضرورت چنین امری تبیین شود.

وی تاکید کرد: دایره نیات وقف را نباید محدود و منحصر به چند مورد دانست، روحانیت و علما باید برای مردم نیت های مختلف را همچون کمک به بحث اشتغال زایی، اقتصاد مقاومتی، عفاف و حجاب  و حتی آموزش مسائل اعتقادی از طریق برگزاری کلاس  و تالیف کتاب را تبیین کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha