جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت السالام اسلامی

حوزه/ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: نماز جمعه سبب همدلی و وحدت مسلمانان می‌شود و باید بسترهای حضور گسترده تر مردم در این ‌آیین عبادی سیاسی فراهم تر شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت السالام والمسلمین علی اسلامی در دیدار با اعضای هیات امنای ساخت مصلای بزرگ شهرستان تاکستان که عصر امروز در دفتر امام جمعه این شهر برگزارشد، به اهمیت برگزاری نماز جمعه اشاره کرد و گفت: نماز جمعه از نظر اجتماعی و سیاسی، یک کنگره عظیم هفتگی است که بعد از کنگره حج، از بزرگترین مجامع اسلامی شمرده می‌شود

وی افزود: آگاهی بخشیدن به مردم در زمینه معارف اسلامی و رویدادهای مهم اجتماعی و سیاسی، ایجاد همبستگی و انسجام در میان مسلمانان، ایجاد نشاط معنوی و جلب همکاری برای حل مشکلات مسلمانان از آثار و برکات نماز جمعه محسوب می شود. همچنین شرکت در نماز جمعه نشان‌دهنده ایستادگی ملت در برابر جبهه نفاق و استکبار است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: نماز جمعه مانند دژ محکمی از قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام و به عنوان مهم ترین خاکریز نفوذ ناپذیر جبهه انقلاب اسلامی ایران است، لذا برپایی هر چه باشکوه تر آن می تواند جلوه ای از ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق را به نمایش بگذارد.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: اختصاص یافتن یکی از سوره های قرآن به نام جمعه خود گواهی بر آن است که روز جمعه، روز تجلی ایمان و مظهر قدرت لا یزال الهی به شمار می رود و برپایی آن نمادی از وجود وحدت یکپارچکی و همبستگی جامعه اسلامی محسوب می شود.

وی اظهار کرد: آئین های نماز جمعه امروز به دلیل حضور نسبتا خوب مردم، کیفیت و محتوای خطبه ها، بیان مسائل دینی، اخلاقی، تحلیلی و اجتماعی و سیاسی، تبیین مسائل مهم از جایگاه خاصی برخوردار است و امامان جمعه و در رس آن رهبر معظم انقلاب اسلامی در این حرکت نقش ارزنده ای دارند.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی ادامه داد: در هیچ کشور بزرگ اسلامی رهبر آن کشور امام جمعه مردم نیست که مقبولیت و لیاقت داشته و در این جایگاه قرار گیرد؛ اما در ایران اسلامی حاکم دینی رهبر و امام جمعه ایران است که باید قدردان این نعمت الهی باشیم.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: دشمنان چون اهمیت این جایگاه را فهمیده اند، بیکار ننشسته و به تکاپو افتاده و با تبلیغات گسترده منفی و ترور امامان جمعه از جمله آیات دستغیب، مدنی، صدوقی، اشرفی اصفهانی، تلاش کردند از حضور مردم در این مراسم جلوگیری کنند؛ اما مردم مانند کوه ایستادند.

وی با اهمیت فراهم ساخت فضای نماز جمعه برای نمازگزاران جمعه اشاره کرد و عنوان داشت: باید تلاش نماییم امکانات و فضای خوبی برای نمازگزاران جمعه فراهم آوریم که امیدواریم با کمک مردم، خیرین و مسئولین بتوانیم مصلی بزرگ این شهرستان را هر چه سریعتر برای مردم فراهم آوریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha