چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ایرانی خواه علوم پزشکی قم

حوزه/ منابع طب اسلامی به خصوص استفاده از این طب در روزگار ما نیازمند دقایق و ظرایف و اصولی است که دانشمندان دین نیز نسبت به آن تاکید دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دکتر ایرانی خواه امروز در دیدار معاون وزیربهداشت با آیت الله اعرافی گفت: شهر مقدس قم جایگاه مضجع شریف کریمه اهل بیت(ع) و معدن و نشر دهنده علوم و معارف حقه اهل بیت(ع) و شهر مرجعیت است.

وی افزود: این جایگاه رفیع باعث شده است که این شهر و نهادهای فعال در این شهر رسالتی فراتر از رسالت عادی دستگاهی خود داشته باشند و مدیران و فعالان دستگاه های مختلف نیز به سان سایر مدیران نظام مقدس اسلامی خود را در مقابل شرع و دین مسئول می‏‎دانند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: گستره طب اسلامی بسیار وسیع است و حوزه پیشگیری تا درمان را شامل می شود که بخش اعظم آن مرتبط به پیشگیری است، ولی باید در نظر داشت که منابع طب اسلامی به خصوص استفاده از این طب در روزگار ما نیازمند دقایق و ظرایف و اصولی است که دانشمندان دین نیز نسبت به آن تاکید دارند.

وی گفت: متاسفانه امروز شیادانی به نام دین و طب اسلامی ورود و از اقبال عمومی سوءاستفاده کرده و بدون اینکه تجربه علمی و حتی دینی داشته باشند و به ظرایف و دقایق علم حدیث و کلام و بهره برداری از متون تبحری داشته باشند به درمان مردم روی آورده اند.

ایرانی خواه بیان کرد: این افراد امروزه به شکل کاملا گستاخانه ای تمام منتقدان و حتی سوال کنندگان از خود را به شدت رد کرده و به آنها حمله می کنند و با عناوین مختلف آنها فعالان این عرصه که سالهای سال در درمان مردم نمره و کارنامه درخشانی دارند را تخطئه میکنند.

وی گفت: به عنوان یک مسلمان و پیرو مکتب اهل بیت(ع) احساس خطر نسبت به این جریان داریم، زیرا این افراد با استفاده از ظاهر و لایه بیرونی و نام دین به چنین کار مخاطره آمیزی که با سلامت مردم در ارتباط است روی آوردهاند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم بیان کرد: بسیار خرسند هستیم که مدیریت حوزه های علمیه رویکرد بسیار خوب و همراه با تعامل و با دقت و علمیتی به این مساله دارد  و برخورد با این جریان نامبارک بسیار موثر خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    0 0
    طب اسلامی قابل انکار نیست و حوزه باید از فضای شبه سکولاری بیرون بیاد. اگه کمبودی در تحقیق و توسعه اون هست باید جبران بشه.دین فقط فقه نیست و اهل بیت علیهم السلام بیکار نبودند نعوذ بالله که از مسائل پزشکی هم حرف زدند.