شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
پذیرش حوزه اصفهان

حوزه/ معاون پژوهش و برنامه ریزی دبیرخانه ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش گفت: در یکی از استان ها با فعالیت های مناسب ستاد همکاری ها در طول سال، دانش آموزان در یکی از حوزه های علمیه چندین برابر ظرفیت ثبت نام کرده اند و افراد نخبه خوبی جذب شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، در سال های گذشته حوزه های علمیه در سطح کشور سعی داشته اند تا با حضور میان دانش آموزان و جذب دانش آموزان نخبه با افزایش سطح علمی خود و دانش آموزان به بهره وری بیشر معنوی دانش آموزان در فضای جامعه کمک شایانی داشته باشند.

وحدت میان حوزه و مراکز آموزشی و تربیتی کشور مسئله ای بوده است که در طول سالیان متمادین مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار داشته است، به طوری که ایشان در یکی از سخنرانی های خود چنین فرموده اند: روحانيون بايد دانش آموزان را همانند فرزندان خود مورد محبت و عطوفت قرار دهند.

مرکز مدیریت حوزه های علیمه و وزارت آموزش و پرورش با ایجاد ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، در سال  های گذشته گام های بلندی را برای افزایش همکاری میان این دو نهاد مهمبرداشته اند و سعی دارند با برنامه ریزی های جامع و کامل دانش آموزان و نخبگان میان این دو نهاد را با یک دیگر آشنا سازند تا از ظرفیت های دانش آموزان در فضای معنوی کشور استفاده شود.

آموزش و پرورش با برنامه ریزی برنامه هایی چون دیدار دانش آموزان با بزرگان دینی و علمی استان خود و آشنایی دانش آموزان از امکانات و ظرفیت های مراکز حوزوی آن استان و استفاده از ظرفیت های حوزوی در برنامه های فرهنگی و پرورشی خود به خوبی توانسته در این راه قدم بردارد.

اما حوزه های علمیه سراسر کشور نیز در این راه بیکار نبوده اند و به استفاده از نیرو های مجرب خود به صورت ثابت در مدارس استان ها و شهرستان ها، اعزام مبلغ مناسبتی ، همکاری با وزارت آموزش و پرورش برای استفاده از نیرو های حوزوی در برنامه های فرهنگی، و ... کمک های شایانی به این نهاد مهم تربیتی کشور کرده اند.

به گفته بیشتر کارشناسان حوزه و آموزش و پرورش هدف از تشکیل ستاد همکاری های این دو نهاد شناسایی ظرفیت ها واستعداد های دانش آموزان  در زمینه های دینی و جذب نخبگانی و استفاده دانش آموزان و حوزویان از ظرفیت های مشترک این دو نهاد بوده است که با گذشت زمان دانش آموزان زیادی جذب نهاد های حوزوی می شوند.

علیرضا رحیمی، معاون پژوهش و برنامه ریزی دبیرخانه ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش بر این باور است که آشنایی بیشتر دانش آموزان سراسر کشور با حوزه باعث اقبال خانواده ها و دانش آموزان برای تحصیل در حوزه های علمیه می شود که این امر آسودگی خاطر خانواده ها را همراه خواهد داشت.

به گفته معاون پژوهش و برنامه ریزی دبیرخانه ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در یکی از استان ها با فعالیت های مناسب ستاد همکاری ها در طول سال دانش آموزان  دریکی از حوزه های علمیه  چندین برابر ظرفیت ثبت نام کرده اند و افراد نخبه خوبی جذب شدند که به گزینش بهتر حوزه کمک کرده است و به طورقطع این امر باعث افزایش سطح علمی حوزه ها خواهد شد.

براین اساس، هرچه فعالیت های ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش افزایش یابد و حمایت های مادی و معنوی توسط مسئولین ارشد این دو نهاد افزایش یابد باعث شناخت عمیق این دو نهاد متولی امر فرهنگی خواهد شد که این امر به ایجاد فضایی آرام و معنوی و تقویت معنویت در سطح جامعه منجر خواهد شد.

 

انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha