پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سفر رییس دانشگاه مذاهب اسلامی به قرقیزستان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مختاری رییس دانشگاه مذاهب اسلامی به منظور توسعه همکاری های مشترک علمی و فرهنگی با کشورهای مسلمان روسی زبان، به کشور قرقیزستان سفر کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مختاری رییس دانشگاه مذاهب اسلامی به منظور توسعه همکاری های مشترک علمی و فرهنگی با کشورهای مسلمان روسی زبان، به کشور قرقیزستان سفر کرد.

در این سفر، که بنا به دعوت وزیر علوم قرقیزستان صورت گرفته دکتر گلرو معاون توسعه، پشتیبانی و مدیریت منابع و مروی مدیرکل حوزه ریاست حجت الاسلام والمسلمین مختاری را همراهی کرده اند.

* دیدار رییس دانشگاه مذاهب اسلامی با سفیر جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان

این دیدار به منظور  ایجاد هماهنگی های لازم جهت همکاری دانشگاه های قرقیزستان و دانشگاه مذاهب اسلامی در راستای توسعه همکاریهای بین المللی انجام شد.

* تاکید بر گسترش همکاریهای مشترک علمی و پژوهشی در دیدار با مسئولان وزارت بهداشت این کشور

در جریان سفر رییس دانشگاه مذاهب اسلامی و هیأت همراه به کشور قرقیزستان، حجت الاسلام والمسلمین مختاری جلسه ای با مسئولان و معاون بین الملل وزارت علوم و بهداشت این کشور داشت.

در این جلسه بر روی اشتراکات فراوان دینی و فرهنگی میان دو کشور تأکید شد و باتوجه به اهمیت اسلام و لزوم تعمیق هر چه بیشتر میان مسلمانان جهت تشکیل امت واحده اسلامی و با عنایت به ظرفیت های بالای علمی جمهوری اسلامی ایران پیشنهاداتی جهت تعمیق همکاریهای مشترک علمی و پژوهشی، خصوصا در زمینه های طب اسلامی میان طرفین مطرح گردید.

همچنین در این دیدار، مقام قرقیزی ضمن خوشامدگویی و تاکید بر اشتراکات فراوان میان دو کشور، ایران را دارای سطح بالای علمی در دنیا دانست و همکاری با جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه مذاهب اسلامی را افتخاری برای کشور متبوع خود خواند.

دیدار با رایزن جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان از دیگر برنامه های سفر رییس دانشگاه مذاهب اسلامی است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha