جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه همدان در اختتامیه دوره «رسم عاشقی» گفت: ورود به حوزه و تحصیل در این مکان مقدس لیاقت می خواهد و اگر کسی برای مدارج علمی و استخدام در ادارات به حوزه علمیه آمده است، هدف خوبی را برای ورود به این رشته مقدس انتخاب نکرده است، باید با هدف الهی وارد حوزه شوید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه همدان، در مراسم اختتامیه طرح میثاق طلبگی «رسم عاشقی» در مدرسه علمیه علی بن ابی طالب(ع) شهر ملایر، گفت: دوره نورانی میثاق طلبگی بسیار موثر و مفید برای طلاب جدید الورود است و افراد در این دوره می توانند به خوبی حوزه را بشناسند.

عضو خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اهمیت تحصیل در حوزه های علمیه، تصریح کرد: تحصیل در حوزه و رشته مقدس روحانیت بسیار با اهمیت است، چرا که طلبگی ادامه راه انبیا الهی است.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت رسول(ص) «العُلَماءُ وَرَثَةُ الأنبياءِ»، خطاب به طلاب جوان، گفت: علما واراثان انبیا الهی هستند، شما با ورود به حوزه های علمیه می خواهید در بین جمعیتی قدم بگذارید که آنها کار انبیای الهی را ادامه می دهند.

آیت الله موسوی اصفهانی ادامه داد: طلبه باید نسبت به جایگاهی که دارد آگاه باشد، طلاب و روحانیان ادامه دهندگان راه حضرت نوح(ع)، حضرت ابراهیم(ع)، حضرت موسی(ع)، حضرت عیسی(ع) و از همه بالاتر اینکه نماینده دین اسلام و نبی مکرم اسلام(ص) هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه در ادامه گفت: ورود به حوزه و تحصیل در رشته الهی قابل مقایسه با تحصیل در دانشگاه و هیچ مکان دیگری نیست، و نباید گفت حوزه بهتر از دانشگاه است چون تحصیل در رشته طلبگی تداوم راه انبیا الهی است که بهترین راه است.

مدیر حوزه علمیه همدان تصریح کرد: ورود به حوزه علمیه و تحصیل در این مکان مقدس لیاقت می خواهد، مواظب خود باشید گناه سبب دل سردی انسان نسبت به معنویات و حوزه علمیه می شود.

وی در ادامه ابراز داشت: جوانی که وارد حوزه علمیه می شود باید مصمم باشد که گناه نکند، انسان دچار لغزش های فراوانی می شود ولی ما طلاب باید در صدد ترک گناه باشیم تا انوار الهی همچون قرآن و روایات را بتوانیم درک کنیم.

آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به «لَا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ/ و جز پاکان نمی‌توانند به آن دست زنند[دست یابند](واقعه/ 79)»، افزود:  کسی نمی تواند به حقیقت قرآن برسد مگر اینکه عامل فرمان الهی باشد و همان طور که خداوند متعال در آیه 79 سوره واقعه می فرماید فرد مطهر می تواند هم از جهت ظاری و هم از جهت باطنی به قرآن نزدیک شود.

وی در پایان گفت: استفاده از آیات قرآن کریم در راه طلبگی نیاز به تقوای الهی دارد، اگر کسی برای مدارج علمی و استخدام در ادارات به حوزه علمیه آمده است، هدف خوبی را برای ورود به این رشته مقدس انتخاب نکرده است، باید با هدف الهی وارد حوزه شوید.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha