شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر حوزه علمیه مازندران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که لحظه لحظه یک طلبه باید در جهت کسب علم و تقوا خلاصه شود، گفت: یک سرباز دین نباید وقت خود را به بیهودگی بگذارند و این خسارت بزرگی برای او محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب شرکت کننده در طرح ارتقایی حوزه علمیه بلده نور با تبریک دهه کرامت و در پیش بودن میلاد با سعادت امام رضا(ع)، این ایام را فرصت ارزشمندی برای بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) عنوان کرد.

وی با بیان این که اگر می خواهیم در همه زمینه ها موفقیت حاصل کنیم باید به گونه ای زندگی کنیم که اهل بیت(ع) دستمان را بگیرند، تصریح کرد: سعادتمند واقعی کسی است که در زندگی مورد عنایت ویژه ائمه معصومین(ع) قرار گیرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران به نقش مهم طلاب و روحانیان در گسترش دین و دینمداری در جامعه اشاره کرد و گفت: علما و بزرگان دینی در طول تاریخ علیرغم همه فشارها و تهدید های دشمنان، ارزش های دینی را در جامعه گسترش دادند تا به امروز این گونه در اختیار ما قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با تأکید براین که همه ما در برابر لباس روحانیت وظیفه داریم، گفت: گفتار، اعمال، اخلاق و علم یک طلبه و روحانی می تواند در حفظ و ارتقای جایگاه لباس مقدس روحانیت بسیار اثرگذار باشد.

وی با اشاره به این که حوزه مدرسه ای که امام صادق(ع) آن را تأسیس کردند، ادامه داد: طلاب حوزه باید تلاش کنند تا عنوان شاگردی مکتب امام صادق(ع) را به خوبی به جا بیاورند و با علم آموزی به عنوان شاگرد حقیقی مکتب امام صادق(ع) دست پیدا کند. 

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب در جهت ارشاد و هدایت مردم باید از همه فرصت ها به خوبی بهره گیرند، افزود: خوشبختانه امروز بسترهای لازم برای تحصیل مناسب طلاب در حوزه های علمیه فراهم شده است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که لحظه لحظه یک طلبه باید در جهت کسب علم و تقوا خلاصه شود، خاطرنشان کرد: یک سرباز دین نباید وقت خود را به بیهودگی بگذارند و این خسارت بزرگی برای او محسوب می شود.

مدیر حوزه علمیه مازندران بر ضرورت اجرای برنامه های پژوهشی در مدارس تأکید کرد و گفت: مدیران مدارس در طول سال تحصیلی باید تقویت پژوهش در حوزه را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

وی در پایان توجه به مسائل تهذیبی در حوزه را نیز یک ضرورت مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: برنامه های اخلاقی در مدارس علمیه باید به صورت مستمر با حضور اساتید برجسته اخلاق حوزه نیز دنبال شود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha