شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رضا ابراهیمی

حوزه/ سامانه آموزش الکترونیکی حوزه علمیه خراسان با نام «دانا» که به تازگی به صورت آزمایشی توسط مدیر این حوزه افتتاح شده است، تا اواخر مرداد به طور رسمی آغاز به کار می کند.

مهندس رضا ابراهیمی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در مشهد با بیان اینکه سامانه آموزش الکترونیکی «دانا» هفته گذشته به صورت آزمایشی توسط مدیر حوزه علمیه خراسان افتتاح شد، گفت: مراسم افتتاح این سامانه تا پایان مرداد ماه به طور رسمی برگزار می شود و از اول مهر چند کلاس درس به صورت مجازی فعال خواهد شد.

مسئول دفتر فناوری و اطلاعات حوزه علمیه خراسان ابراز داشت: با توجه به اینکه بحث آموزش مجازی یکی از بروز ترین بسترهای آموزشی دنیا است و گرایش به آن روزبه‌روز بیشتر می شود، فراگیران با استفاده از ابزارهای الکترونیکی به یادگیری علوم مورد نیاز می پردازند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه آموزش مجازی در زمان و مکان و هزینه ها صرفه جویی می‌کند، در خصوص مزایای این طرح گفت: نیاز نداشتن به حضور فیزیکی استاد و دانش پذیران، رعایت عدالت آموزشی، بهره گیری از تکنیک های سمعی و بصری و استفاده از اساتید برجسته حوزوی و ... از مزایای آموزش الکترونیکی است.

مسئول دفتر فناوری و اطلاعات حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: با توجه به اینکه اساتید برجسته حوزوی، فرصت کمتری برای حضور در مناطق کم برخوردار دارند، این سامانه امکان دسترسی همه افراد در مکان های مختلف با دسترسی به اینترنت را مهیا می سازد.

وی اضافه کرد: سامانه آموزش الکترونیکی «دانا» محتوای مورد نیاز مخاطبان را با جذابیت های سمعی و بصری و امکانات و محتوای بیشتر از کلاس های حضوری در اختیار می گذارد.

مدیر دفتر فناوری و اطلاعات حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه آموزش ها به طور کامل محتوا محور است، گفت: هیچ محدودیتی برای مراجعه به هر درس وجود ندارد و افراد می توانند مدیریت لازم را با سطح توانمندی خود در سرعت و ارتقاء فراگیری داشته باشند.

ابراهیمی در ادامه آموزش مجازی دروس عمومی حوزه را از اولویت های این سامانه برشمرد و اظهار کرد: با توجه به تغییر مقطع عمومی نظام جامع آموزش، اولویت سامانه با مقطع عمومی است و پس از تایید سطوح تخصصی نیز محدودیتی برای ارائه دروس تخصصی نداریم.

وی خاطرنشان کرد: در صورت تامین محتوای مناسب تدریس، سامانه «دانا» امکان ارائه یک مقطع تحصیلی را به صورت کامل داراست.

مدیر دفتر فناوری و اطلاعات حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه محتوای مورد نیاز تدریس نیاز فعلی سامانه آموزش الکترونیکی «دانا» برای ارائه طرح درس ها است، گفت: از افرادی که توانمندی تولید محتوا در زمینه درسی، فوق برنامه، مشاوره، دوره های مهارتی ضمن خدمت و ... را دارند برای تامین محتوای مورد نیاز این سامانه استقبال می کنیم.

وی در ادامه با اشاره به رونمایی آزمایشی سامانه «وب کنفرانس»، درباره آن نیز توضیح داد: این سامانه امکان استفاده همزمان به صورت زنده را برای چندین کاربر دارد و برای کرسی های مناظره، نقد، درس خارج و ... بسیار مناسب است.

گفتنی است، دفتر فناوری اطلاعات حوزه علمیه خراسان با شعار حوزه انقلابی، اقدام و عمل در راستای تحول فناوری در این حوزه علمیه انقلابی، در یک سال اخیر سامانه مشابه یاب پژوهشی، نرم افزار پیام رسان «هاتف»، سامانه آموزش الکترونیکی «دانا»، سامانه وب کنفرانس و ... را تولید کرده است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha