پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حاتمی

حوزه/ مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان خراسان شمالی گفت: یک هزار و ۵۶۰ دانش‌آموز استان طی سال گذشته از حوزه‌های علمیه بازدید کردند.

براتعلی حاتمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: 930 دانش‌آموز دختر و 630 دانش‌آموز پسر جهت آشنایی با علما و فضلا  از حوزه‌های علمیه استان بازدید به عمل آوردند.

وی افزود: همچنین 27 جلسه کمیته همکاری حوزه و آموزش‌وپرورش در سال گذشته برگزار  که 97 مصوبه در این جلسات تصویب که از این تعداد، 79 مصوبه اجرایی شده است.

حاتمی تصریح کرد: 228 مبلغ مناسبتی اعم از ماه مبارک رمضان، هجرت  و برنامه‌های فرهنگی در 654 مدرسه استان فعالیت کرده‌اند که از این تعداد 114 مبلغ در مرکز استان ساماندهی شده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت روحانیون و مبلغان در مدارس استان گفت: نتیجه این تعامل خوب باعث رشد در آمار ثبت‌نام دانش آموزان در آزمون حوزه علمیه شده است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان خراسان شمالي افزود: هراندازه رابطه روحانیت با دانش آموزان بیشتر شود راه رسیدن به افکار رهبر کبیر انقلاب میسرتر می‌شود.

وي تصریح کرد: حضور مشاوران و مبلغان مذهبی در مدارس توانسته است بر نوع نگاه دانش آموزان به دین، روحانیت و مسائل دینی تأثیرگذار باشد.

حاتمي اظهار داشت: 272 روحانی در برگزاری نماز جماعت مدارس، 12 مبلغ روحانی در برگزاری مراسم مناسبتی و 36 مبلغ در برگزاری طرح هجرت همکاری داشته‌اند.

وی، بارش فکری حوزویان و  معلمان آموزش‌وپرورش را زمینه‌ساز تداوم آموزش دین‌محور در مدارس دانست و خاطرنشان کرد: حوزه  علمیه و آموزش‌وپرورش دو رکن مهم تعلیم و تربیت در نظام اسلامی هستند و همسویی و تعامل بیشتر حوزویان و معلمان آموزش‌وپرورش در زمینه‌های علمی و فرهنگی گامی مهم در تربیت جامعه اسلامی و دین‌مدار و متعهد به ارزش‌های نظام اسلامی خواهد بود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha