چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ابوترابی

حوزه/ در طرح مشترکی با همکاری صداوسیمای مرکز قزوین و معاونت امور استان های رسانه ملی، گوشه هایی از زندگی سیدآزادگان "سید علی اکبر ابوترابی" بازگو می شود. این طرح هم اکنون در مرحله تحقیق و پژوهش قرار دارد و پس از اتمام این مرحله، ضبط آن آغاز خواهد شد.

ابوالفضل معصومی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین، به ساخت مستند مرحوم ابوترابی اشاره کرد و گفت: مستند زندگی سید آزادگان حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر ابوترابی،از تولیدات فاخری است که پیش بینی می شود مورد استقبال مخاطبان قرار گیرد.

وی افزود: مستند تلویزیونی زنده یاد مرحوم اکبر ابوترابی به تهیه کنندگی مجتبی محمودی، به مدت ۵۲ دقیقه در شبکه قزوین تولید می شود.

مدیر کل صدا وسیمای مرکز قزوین ادامه داد: مرحوم ابوترابی، در سال ۱۳۱۸ در قزوین متولد شد و پس از پایان دوران متوسطه وارد حوزه علمیه مشهد شد و در دوران جوانی و همزمان با شکل گیری نهضت انقلاب اسلامی همگام با مبارزان شهیدی همچون اندرزگو، رجایی و بهشتی علیه نظام ستمشاهی قیام کرد.

معصومی فر تصریح کرد: مرحوم ابوترابی در دوران تبعید حضرت امام خمینی(ره) بدلیل حمل اعلامیه های امام خمینی(ره) در مرز خسروی دستگیر و روانه زندان شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی همدوش با رزمندگانی همچون شهید چمران علیه دشمن بعثی، عملیات متعددی انجام داد و در ماههای نخست جنگ به اسارت دشمن بعثی در آمد.

وی اظهار کرد: سیدآزادگان در دوره های چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی بعنوان نماینده مردم تهران در مجلس شورای حضور داشت و در سال ۱۳۷۷ در مسیر زیارت حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(علیه السلام) بر اثر سانحه تصادف جان به جان آفرین تسلیم کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha