جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام میلاد صالحی

حوزه/ حجت الاسلام صالحی گفت: دروس حوزه و برنامه های عمومی حوزه علمیه برنامه منظم و خوبی برای تربیت طلبه است ولی کافی نیست و یک طلبه موفق باید در عرصه قرآنی فعالیت فوق برنامه داشته باشد تا بتواند در جامعه و در بین جوانان نقش خوبی ایفا کند.

حجت الاسلام میلاد صالحی کارشناس قرآن و حدیث حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در همدان با اشاره به فعالیت های قرآنی حوزه علمیه همدان در تابستان گفت: دوره های تابستانه تمامی مدارس استان با محوریت قرآن آموزی برگزار شد.

وی در ادامه تصریح کرد: تمامی مدارس سطح یک استان در ایام تابستان موظفند که برای پایه های یکم و دوم دوره تابستانی تقویتی ادبیات عرب با محوریت قرآن کریم را برگزار کنند.

کارشناس قرآن و حدیث حوزه علمیه همدان ادامه داد: مدارس علمیه زنگنه همدان و رسول اکرم(ص) شهر مریانج دروه تخصصی نقش ادبیات عرب در فهم قرآن کریم را برگزار کرده و در این راستا از اساتید برتر قرآنی حوزه همدان و جامعة المصطفی استفاده شده است.

حجت الاسلام صالحی اضافه کرد: از دیگر برنامه های دفتر قرآن و حدیث حوزه علمیه همدان برگزاری کارگاه روش گسترش فرهنگ قرآنی در سیر مطالعات طلبگی در مدارس استان است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت انس با قرآن کریم اظهار داشت: مساله انس با قرآن در حوزه های علمیه از اهمیت بالایی برخوردار است، از این رو یکی از ویژه برنامه های دفتر قرآن و حدیث حوزه علمیه همدان برگزاری محافل انس با قرآن در مدارس استان با استفاده طلاب و اساتید موفق در راستای فعالیت های قرآنی است.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به ضرورت مساله تجوید و روان خوانی برای طلاب، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های این دفتر هم در ایام سال تحصیلی و هم در دوره های تابستانه برگزاری کارگاه های تجوید الصلاة و رو خوانی قرآن کریم است.

وی در پایان گفت: دروس حوزه و برنامه های عمومی حوزه علمیه برنامه منظم و خوبی برای تربیت طلبه است، ولی کافی نیست و یک طلبه موفق باید در عرصه قرآنی فعالیت فوق برنامه داشته باشد تا بتواند در جامعه و در بین جوانان نقش خوبی داشته باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha